به گزارش ایرنا، نصرالله بازوند روز سه شنبه در جمع خبرنگاران شهرکرد افزود: حادثه سانجی همانند حادثه دیدگان معدن یورت، حادثه ناشی از کار است.
وی ادامه داد: همچنین تاکید رئیس جمهوری بر این است که پیگیری حادثه سانجی و مراحل حقوقی آن به بهترین نحو انجام گیرد تا به خانواده قربانیان فشاری وارد نشود.
بازوند در ادامه تعداد حوادث ناشی از کار در کشور را بین 20 تا 30 هزار مورد در سال اعلام کرد و گفت: افرادی که در این حوادث فوت و یا قطع عضو می شوند در حدود 2 هزار نفر در سال هستند.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استاندارد سازی محیط کار و آموزش کارگران و کارفرمایان را از مهمترین برنامه های این وزارتخانه برشمرد و گفت: سالانه 200 هزار نفر ساعت روز در هر استانی دوره های آموزشی به کارگران و کارفرمایان ارائه می شود.
وی، تعداد بیکاران کشور را بین 3 تا 4 میلیون نفر اعلام کرد و گفت: طی 9 ماه امسال برای حدود 700 هزار نفر از جمعیت بیکار کشور شغل ایجاد شده است.
بازوند با بیان اینکه با مشکل بیکاری تجمعی در کشور مواجه هستیم، اظهار کرد: سالانه یک میلیون فارغ التحصیل دانشگاهی به جمعیت بیکار کشور اضافه می شود.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون میانگین نرخ بیکاری کشور 12 درصد است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برگزاری آزمون استخدامی این وزارتخانه خبر داد و گفت: این آزمون تا پایان امسال در استانها برگزار و در پی آن 300 نفر در پست های تخصصی مشغول خدمت می شوند.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشاردهنده:جهانبخش صفری
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.