به گزارش خبرنگار ایرنا، جلال قلعه شاخانی عصر دوشنبه در نشست اهالی رسانه با نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار کرد: رسانه در توسعه استان به سهم خود شرکت کرده است اما برای اثرگذاری بیشتر باید رسانه های توسعه یافته و قدرتمند داشته باشیم.
وی با بیان اینکه مطالبه و دغدغه شدن فرهنگ می تواند آن را از مظلومیت کنونی خارج کند. افزود: مواظبت از فضای عمومی جامعه خواسته دیگری از اهالی رسانه است گه باید مراقب باشند در وقت مطالبه گری ها، حواشی جای متن را در جامعه نگیرد.
قلعه شاخانی تاکید کرد: در استان کردستان باید چند موضوع را به سرانجام برسانیم که اقتصاد فرهنگ و تقویت رسانه ها یکی از آنها است.
وی سپس با اشاره به اینکه شان رسانه و خبرنگار اهمیت دارد و امکانات و ابزاری که برای ادای رسالت خود نیاز دارد باید در اختیار داشته باشد، یادآور شد: با توجه به شرایط واحدهای تولیدی در استان، منابع درآمدی رسانه ها محدود به آگهی ها است که این بخش هم مشکلاتی دارد که باید ساماندهی شود.

** طرح جامع رسانه ای بخشی از حقوق اهالی رسانه را ایفا می کند
مدیر مسئول هفته نامه روژان هم در سخنانی گفت: طرح جامع رسانه ای که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد داده شده بخشی از حقوق اهالی رسانه را ایفا می کند.
سلیمان الله مرادی افزود: تا زمانی که به تعریف درستی از رسانه و اهالی رسانه نرسیم این حوزه به جایگاه واقعی خود دست پیدا نخواهد کرد و مطبوعات نمی توانند از بنیان ها و اصول دفاع کنند.
وی با بیان اینکه سطح بینش و قدرت تجزیه و تحلیل اهالی رسانه باید افزایش یابد، تاکید کرد: مجوز نشریات باید برای افرادی که اهلیت دارند، صادر شود که می تواننددر این عرصه صاحب توانایی باشند.
الله مرادی یادآور شد: رسانه ها باید قدرتمند باشند و این قدرت به موجب پیشرفت نظام سیاسی و در نتیجه شرایط عمومی کشور حاصل می شود.
وی با اشاره به اینکه این روزها و همزمان با دهه فجر باید باز تعریفی از معنای ضد انقلاب صورت گیرد، گفت: ضد انقلاب در واقع کسی است که حقوق دریافت می کند و در خدمت مردم نیست و کسی است که دست به اختلاس های کلان می زند که همین اعمال و چنین افرادی نارضایتی ها را در جامعه افزایش می دهند.

**نیاز به رسانه های منسجمی در مقابل توطئه های دشمن داریم
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سنندج هم در این دیدار گفت: دشمن با همه توان از ابزار رسانه علیه انقلاب اسلامی و کشورمان بهره گرفته است و نیاز داریم ما هم رسانه های منسجمی در مقابل آنها داشته باشیم.
مجید سلیمانی با بیان اینکه به عنوان رسانه نتوانسته ایم آنطور که شایسته است دستاوردهای انقلاب را برای نسل جوان بیان و منتقل کنیم، اظهار کرد: یکی از اهداف انقلاب اسلامی مبارزه با فساد بود اما باید ببینیم رسانه ها تا چه میزان توانسته اند در این زمینه موشکافی کرده و تاثیرگذار باشند.
سلیمانی با بیان اینکه رسانه ها باید با انسجام بیشتری در انجام وظایف خود عمل کنند، افزود: امروز که هر شهروندی با استفاده از تلفن همراه خود یک رسانه است، حضور رسانه ها و فعالیت آنها در این شرایط برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی درست باید پویاتر و موثرتر باشد.
وی با اشاره به اینکه رسانه باید کار حرفه ای انجام دهد، گفت: در حوزه رسانه هنوز از کمبود نیروی انسانی ماهر و آموزش دیده ضعف داریم و کمبودهایی احساس می شود.
رئیس ایرنا مرکز سنندج با اشاره به نقش رسانه ها در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی اضافه کرد: انعکاس و بازخوانی اندیشه های امام راحل آنطور که باید برای نسل جوان بیان نشده است و در این بخش باید کار بیشتری انجام دهیم.
سلیمانی گفت: انقلاب اسلامی دستاوردها و خدمات مختلفی در 38 سال عمر با برکت خود برای مردم داشته که باید از سوی رسانه ها بازگو شود تا نسل جوان ضمن آشنایی با اهداف انقلاب از دستاوردهای آن نیز آگاه شوند.
سرپست خبرگزاری ایسنا در کردستان هم در این دیدار گفت: مطالبه گری و بازتاب مشکلات مردم از وظایف اهالی رسانه است و در واقع آنها باید حلقه واسط بین مردم و مسئولان باشند.
مجید آوج با اشاره به اینکه با گسترش فضای مجازی تقویت سواد رسانه ای اهمیت خاصی پیدا کرده است، تاکید کرد: باید به نظرات مردم بویژه در تصمیم گیری ها بیشتر توجه شود و رسانه ها این نظرات را به اطلاع مسئولان برسانند تا در انجام کارها مورد استفاده قرار گیرند.
خبرنگار: امید بهمنی**انتشار: رحمانی
6108/3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.