به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی خادمی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: افتتاح 2 باب خانه عالم، افتتاح 2 باب خانه قرآن روستایی، اعزام مبلغ به مناطق آسیب پذیر، راه اندازی مجمع عمومی انجمن خیران قرآنی استان، تجلیل از فعالان فرهنگی، نشست آموزشی اساتید گفتمان دینی از جمله این برنامه است.
وی از دیگر برنامه های دهه فجر به همایش تخصصی حافظان قرآن، جشنواره قرآنی کودک و نوجوان، جلسه هم اندیشی فعالان قرآنی، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، نواختن زنگ انقلاب در مدارس علوم و معارف صدرا اشاره کرد.
حجت الاسلام خادمی در ادامه گفت: انقلاب مردم ایران یک پدیده شگفت انگیز و در نوع خود بی نظیر بود، این انقلاب از تمام انقلاب های معاصر به دلیل ویژگی ها و خصوصیاتی که دارند جدااست.
وی افزود:انقلاب اسلامی ایران در پیدایش، کیفیت مبارزه و در انگیزه با دیگر انقلاب ها تفاوت ماهوی دارد و این انقلاب هدیه غیبی خداوند به همه ملت های موحد بود.
وی ادامه داد: اهمیت انقلاب اسلامی که دستاورد میلیون ها انسان آزاده و هزاران شهید جاوید است، امروز مایه امید ملت های دربند است، همه مسلمانان عالم چشم امیدشان به این انقلاب است که روزی آنها را از یوق بندگی نجات دهد.
حجت الاسلام خادمی با بیان اینکه ما در برخی از میدان ها دچار آسیب هستیم اظهارکرد: باید در تمام زوایای نگاه بشری، عدالت اجتماعی و رعایت حقوق آحاد جامعه مدنظر مجریان امر باشد تا تلاش ها و فعالیت های فرهنگی به ثمر بنشیند.
وی با بیان اینکه اگر رفتارهای مجریان حاکمیت دینی خلاف این موارد باشد، مردم دچار تضاد شده و در نتیجه منجر به آسیب اجتماعی می شود اضافه کرد: زمانی تلاش های ما در زمینه های مختلف موفق خواهد بود که آسیب های موجود در جامعه را آسیب زدایی کنیم.
وی گفت: نباید اجازه داد که در جامعه دینی مفاسد و رویکردهای خواص به سمت زیاده خواهی و زیاده خواری روی بگرداند، هدف انقلاب اسلامی این است که دست نظام سلطه را از دامن همه ملت ها که به ظلم آنها را مورد ستم قرار دادند، کوتاه کند.
حجت الاسلام ناصر هدایتی رئیس تبلیغات اسلامی بجنورد نیز در این جلسه گفت: به مناسبت دهه فجر 2 کمیته به نام کمیته قرآنی و کمیته مساجد و تشکل های دینی برپا می شود که هدف، تبیین نقش مساجد در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی، فراهم کردن حضور در مساجد و هیات های مذهبی، آشنایی با دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
وی ادامه داد: به مناسبت دهه فجر برنامه ' 10 مسجد،10 جشن' را نیز در استان خواهیم داشت.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.