به گزارش ایرنا حسین فرخنده یکشنبه در کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر استان اظهار کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب تولید فرهنگ و هنر فاخر در عرصه های مختلف است.
وی اظهار کرد: تفکرات اسلامی تاثیر زیادی در حوزه های مختلف فرهنگ و هنر داشته که در این تولیدات مفاهیمی همچون عدالت خواهی، آزادی خواهی، مبارزه طلبی و سایر جزء درون مایه های فرهنگی و هنری است.
وی افزود: دستاوردهای فرهنگی و هنری بعد از انقلاب با قبل از انقلاب به لحاظ فکری با هم متفاوت هستند.
فرخنده بر هم افزایی و همفکری دستگاه های فرهنگی و هنری در برنامه های دهه فجر تاکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا در این برنامه ها از موازی کاری توسط دستگاه ها جلوگیری شود.
وی بر رویکرد های مردمی در اجرای برنامه های دهه فجر تاکید کرد و افزود: فعالیت های فرهنگی و هنری باید به مردم سپرده شود و باید این رویکرد را حفظ کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی تاکید کرد: باید شرایط برای همکاری بیشتر اقشار مختلف در این برنامه ها فراهم شود و این رویکرد باید بیشتر در دستور کار قرار گیرد.
وی اظهار کرد: اندیشه های بزرگی پشت سر انقلاب است که مبانی فکری عمیق نظری دارد.
وی با بیان اینکه در شرایطی که انقلاب به وقوع پیوست تفکرات شرقی و غربی در جامعه فراگیر بود افزود: تلاش های زیادی در زمینه فکری و فرهنگی توسط حضرت امام خمینی (ره) و سایر اندیشمندان شروع شد که ایشان در آن دوران در مقابل سایر تفکرات ایستادند و مبانی شکل گری انقلاب اسلامی را بنا نهادند.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.