به گزارش ایرنا، پرویز کولانی روز شنبه در مراسم جشن ستارگان و تجلیل از نفرات برتر کنکور سراسری و معلمان نمونه شهرستان قروه اظهار کرد: ارتقای سطح علمی و تحصیلی فرزندان به منظور تربیت مدیران آگاه، عالم و توانمند آینده از مهمترین مسائلی است که باید خانواده ها و متولیان امر آموزش و پرورش در تحقق آن تلاش کنند.
وی با بیان اینکه آینده کشور در دست توانای دانش آموزان فعلی است، افزود: در جامعه پیشرفته امروزی کسب علم و دانش از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
کولانی تاکید کرد: در عرصه بین المللی و سیاسی نظام جمهوری اسلامی تاثیر بسزایی بر تحولات داشته است و بدون حضور ایران اسلامی معادلات منطقه ای حل نمی شود که این نشان از قدرت بالای سیاسی نظام ما در عرصه بین المللی دارد.
وی یادآور شد: این اقتدار سیاسی حاصل حضور مردم در صحنه های مختلف، اقتدار رهبری، اتحاد ملت، خون شهدا و تلاش و جدیت جوانان و نخبگان جامعه است.
سرپرست آموزش و پرورش قروه نیز در این مراسم گفت: امسال یک هزار و 985 نفر از دانش آموزان این شهرستان در کنکور سراسری شرکت کردند که از این تعداد، 37 نفر رتبه زیر هزار و پنج نفر رتبه های زیر 20 را در مقاطع مختلف تحصیلی کسب کردند.
جعفر عبدالملکی با اشاره به اینکه از 103 دانش آموز سوم متوسطه نظری که در امتحانات نهایی معدل بالای 17 داشتند، تجلیل می شود، افزود: امسال 20 نفر از دانش آموزان این شهرستان رتبه های برتر استانی و کشوری در المپیاد، جشنواره ها و مسابقات علمی بدست آوردند.
وی با بیان اینکه باید خود را به علم و دانش روز مسلط کنیم، اظهار کرد: در جامعه پیشرفته امروزی، اهمیت کسب علم و دانش و تکنولوژی هر روز بیشتر می شود و به بیان دیگر اگر با دانش روز هماهنگ نباشیم امکان ادامه وجود نخواهد داشت.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش کردستان هم در این مراسم گفت: نفرات برتر کنکور سراسری دانایان شهر هستند که امید زیادی برای تعیین سرنوشت آینده کشور به ایشان هست.
نامدار خطاب به دانش آموزان گفت: قروه از نظر نیروی انسانی و معلمان خوب و بها دادن مردم به تحصیل فرزندان شان شرایط مطلوبی دارد که 2 مزیت مهم این شهرستان محسوب می شود.
در این مراسم از نفرات برتر کنکور و دارندگان رتبه های برتر رشته های مختلف تحصیلی با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.
شهرستان قروه 22 هزار و 145 دانش آموز دارد که در 225 مدرسه با 981 کلاس درس مشغول تحصیل هستند.
قروه با 140 هزار نفر جمعیت ر 90 کیلومتری شرق سنندج واقع است.
خبرنگار: سارا صالحی**انتشار: سلیمانی
/9102/7345
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.