به گزارش ایرنا، حسین خوش اقبال روز سه شنبه همزمان با میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار با حضور در بیمارستان کوثر با پرستاران و کادر درمانی این بیمارستان دیدار و گفت و گو کرد.
وی در این دیدار اظهار کرد: پرستاران انسان های شریفی هستند که همپای جامعه پزشکی شریک آلام و دردهای بیماران و خانواده های آنان بوده و با عشق و علاقه کار خود را انجام می دهند.
به گفته وی، این قشر از جامعه با درک عمیق مشکلات بیماران فداکاری های بسیاری را از خود نشان می دهند که تاسی گرفته از راه حضرت زینب (س) به عنوان پرستار بزرگ جهان اسلام و واقعه کربلا است.
خوش اقبال به توجه ویژه دولت تدبیر و امید به حوزه بهداشت و درمان در قالب اجرای طرح تحول سلامت نیز اشاره کرد و یادآور شد: با اجرای این طرح علاوه بر تسهیل درمان بیماران و فراهم کردن آسایش خاطر خانواده بیماران، جامعه پرستاری نیز بیشتر در خدمت بیماران هستند.
وی تاکید کرد: همه مردم و دولتمردان قدردان زحمات سفید پوشانی هستند که در روزهای سخت بیماران کنار آنان و در خدمت خانواده های شان هستند.
خوش اقبال در این آیین علاوه بر بازدید از بخش های مختلف بیمارستان کوثر از جمله اورژانس، ICU ، مراقبت های ویژه، اتاق عمل، بخش داخلی زنان و مردان با پرستاران و کادر درمانی دیدار و گفت و گو کرد.
حدود 180 هزار پرستار در مراکز دولتی، غیردولتی، تامین اجتماعی و موسسه های درمانی کشور مشغول فعالیت هستند که از این تعداد 2 هزار و 600 نفر در مراکز بیمارستانی کردستان اشتغال دارند.
در تقویم رسمی ایران پنجم جمادی الاولی (سوم بهمن ماه جاری) زاد روز میلاد حضرت زینب (س) به منظور قدردانی از خدمات ارزشمند و انسان دوستانه پرستاران به نام روز پرستار نامگذاری شده است.
بیمارستان (مرکز پزشکی و درمانی) کوثر با دارای سه بلوک شامل اتاق های عمل، بستری، کلینیک های تخصصی، موتورخانه، اورژانس، آشپزخانه و مرکز CSR و بخش های آموزشی، اقامتی و آمفی تئاتر و بخش های دیالیز، ICU ، ادارای، آزمایشگاه، رادیولوژی، پزشکی هسته ای و داروخانه است.
ظرفیت اسمی این بیمارستان 540 تخت است که هم اکنون 637 تخت در آن مستقر شده است.
خبرنگار: حسن حسین زاده ** انتشار: مجید سلیمانی
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.