به گزارش ایرنا قائم مقام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان روز سه شنبه در این آیین اظهار کرد: ملایر در غرب کشور از نظر کمک های خیران به حوزه سلامت بی نظیر است.
علی گودرزی با اشاره به پیشرفت های استان و شهرستان در حوزه بهداشت و درمان و سلامت افزود: خیران سفره کمک به حوزه سلامت را برای مدیران باز کردند تا به دور از گیر و دارهای اداری بتوانند به اهداف نظام درمان و ارایه مطلوب خدمات به بیماران برسند.
وی گفت: ملایر با وجود خیران و نیکوکاران فراوان در حوزه های مختلف محل تلاقی تمام خوبی ها شده که نشان دهنده سیستم بسیار منضبط و سطح شعور اجتماعی بالای مردم این شهرستان است که پرچم آن در دستان دکتر آذرهمایون رئیس مجمع خیران سلامت این شهر است.
وی ادامه داد: طی پنج تا 6 سال پیش بیمارستان های ما در آستانه ورشکستگی بودند، اما با اجرای طرح تحول نظام سلامت در دولت تدبیر و امید، این مشکلات رفع و امروز شاهد تحول های خوبی در حوزه بهداشت و درمان هستیم و مردم ثمره این تلاش ها را می بینند.
امام جمعه ملایر نیز بر لزوم سلامت سازی سند غذایی در جامعه تاکید کرد و افزود: نیاز است برنامه ها و همایش های مختلفی برای اهمیت دادن به جسم و روح انسان برگزار شود تا مردم بیشتر با موارد بهداشتی و سلامتی آشنا شوند.
حجت الاسلام محمدباقر برقراری با تقدیر از خدمات خیران سلامت اظهار کرد: راه خیران برگرفته از راه پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) است و در این زمینه ملایر سرآمد و پیشرو است.
وی مجمع خیران سلامت را منشا خدمات خیر و بزرگ در شهرستان دانست و گفت: در کنار این مجمع باید فرهنگسازی نیز صورت گیرد و همانطور که در کار خود الگو و نمونه است، باید در زمینه فرهنگ سازی نیز گام های شایسته ای بردارند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر نیز بیان کرد: مجمع خیران سلامت در مدت پنج سالی که تاسیس شده، اقدامات زیادی در راستای بازسازی بخش های بیمارستانی، خرید تجهیزات، ارایه کمک های درمانی و بهداشتی انجام داده اند.
محسن ترکاشوند اضافه کرد: با توجه به گام های خوب دولت در تجهیز بیمارستان ها و اجرای هتلینگ، نیاز است خیران نیز بیشتر از گذشته در کنار دولت باشند، چراکه اعتبارات دولتی پاسخگوی نیاز حوزه بهداشت و درمان و سلامت نیست.
وی دستگاه بیوشیمی آزمایشگاه، دستگاه یاگ لیزر چشم پزشکی، دستگاه دیالیز پرتابل، دستگاه اکو، ونتیلاتور آمبولانسی مخصوص نوزاد، بیلی روبین متر پوستی و دستگاه فیکو چشمی را از جمله نیازهای تجهیزاتی و توسعه درمانگاه تخصصی و اورژانس بیمارستان های ملایر برشمرد.
رئیس مجمع خیران سلامت ملایر نیز با بیان اینکه وزارت بهداشت توجه ویژه ای به تکمیل و تجهیز طرح های خیرساز دارد، بیان کرد: امسال خیران ملایر چهار واحد آپارتمان و پنج باب مغازه و زمین برای احداث درمانگاه اهدا کردند.
عباس آذرهمایون افزود: در حال حاضر نیز بیمارستان 96 تختخوابی خیرساز روستای «جوراب» توسط یکی از خیران این شهرستان در حال احداث است که بزودی به بهره برداری می رسد.
به گزارش ایرنا، در این آیین از محل کمک های خیران و وزارت بهداشت و درمان، طرح های خیرساز شامل اتاق مقیمی پزشکان، اتاق مقیمی زنان و اطفال، اتاق مادر، توسعه ساختمان اداری و تجهیزات پزشکی و کتابخانه، بازسازی بخش مراقبت های ویژه، خرید هشت دستگاه فتوتراپی سفینه ای، 6دستگاه پمپ سرم دوقلو و 2 دستگاه پاروان سربی در مجموع با اعتبار 9 میلیارد و 300 میلیون ریال در بیمارستان مهر ملایر افتتاح شد.
همچنین از خیران سلامت در بیمارستان مهر ملایر تجلیل به عمل آمد.
مجمع خیران سلامت ملایر اردیبهشت ماه سال 92 راه اندازی شد و هم اکنون 160 خیر در حوزه سلامت با این مجمع همکاری می کنند.
شهرستان ملایر دارای دو بیمارستان دولتی امام حسین(ع) و مهر و یک بیمارستان تامین اجتماعی دکتر غرضی و کلینیک تخصصی است.
این شهرستان با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/2090
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.