به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی نیروی انتظامی کردستان، سرهنگ جعفر آژنگ با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص برخورد جدی با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز گفت: در پی کسب اخباری مبنی بر بارگیری کالای قاچاق توسط سه دستگاه خودروی تریلر کانتینردار ترانزیتی در یکی از بنادر جنوبی کشور به مقصد مرز باشماق، موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و بلافاصله چند اکیپ عملیاتی به مسیرهای احتمالی اعزام شدند.
وی افزود: مأموران پس از استقرار محسوس و نامحسوس در محل، خودروها را شناسایی کردند و در یک عملیات ضربتی، موفق به توقیف آن ها شدند.
او ادامه داد: با هماهنگی مقام قضائی و بررسی مدارک و اسناد گمرکی و فک پلمب بار خودرو با حضور نماینده گمرک، مشخص شد که محتویات کانتینرها با مدارک گمرکی صادره همخوانی ندارد و به جای مایکروویو قید شده در برگه گمرکی، یخچال ساید بای ساید بارگیری شده است.
سرهنگ آژنگ یادآور شد: در مدارک گمرکی خودروهای ترانزیتی اول و دوم هرکدام 36 دستگاه ماکروویو و درخودرو سوم همچنین هفت دستگاه ماکروویو و 29 دستگاه ماشین لباسشویی قید شده بود که پس از بازرسی و بازدید خودروها هر کدام حامل 36 دستگاه یخچال فریزر ساید بای ساید به مارک LG ساخت کشور چین بود.
به گفته وی، تعداد یخچال ها در مجموع 108دستگاه بوده که با مشخصات کالایی که در مدارک گمرکی ثبت شده مغایرت داشته است.
جانشین فرمانده انتظامی استان کردستان اضافه کرد: برابر اعلام کارشناسان، ارزش ریالی کالاهای کشف شده پنج میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده است.
سرهنگ آژنگ با اشاره به اینکه برابر ماده 117 قانون امور گمرکی عدم تطابق مشخصات کالا با مدارک گمرکی صادر شده از مصادیق قاچاق است، ادامه داد: در این خصوص سه نفر دستگیر، پرونده مقدماتی تشکیل و به همراه متهمان تحویل مرجع قضائی شدند.
مریوان در 135 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
دریافت و تنظیم: وریا کرمی**انتشار: امید بهمنی
7355/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.