رسول امیدی روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: راه اندازی سیستم ایکس ری در گمرک آستارا باعث تسهیل و روانسازی امور تجاری شده است و به بازرسی فیزیکی و مورد به مورد کالاهای مبادلاتی نیاز وجود ندارد.
وی با بیان اینکه برای راه اندازی سیستم ایکس ری کامیونی در گمرک آستارا، 230 میلیارد ریال هزینه شده است، اضافه کرد: با بهره گیری از سیستم مذکور و دیگر سیستم های نوین الکترونیکی در 9 ماه امسال 42 پرونده قاچاق کالا و ارز، لباس و موتورهای دیزل به ارزش 77 میلیارد ریال در گمرک آستارا تشکیل و به مقام قضایی معرفی شده است.
از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه، 284 هزار تن کالا به ارزش اقتصادی 133 میلیون دلار از گمرک شهرستان آستارا به خارج از کشور صادر شده است.
اداره کل گمرک آستارا در امور واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، ترانزیت داخلی و خارجی، موافقت نامه تجارت بین المللی، صدور برگ خروج خودرو، امور مسافری، مرجوعی، امانت های پستی و قضایی فعالیت می کند و رتبه اول تجارت چمدانی مرزهای زمینی و رتبه نخست صادرات مرزهای شمال کشور را دارد.
شهرستان بندر آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور محسوب می شود و سالیانه نزدیک به 800 هزار مسافر داخلی و خارجی از این مرز تردد می کنند.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.