به گزارش ایرنا، سرهنگ علی اصغر خرم روی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با شناسایی و توقیف این لنج سه محموله بزرگ کالای قاچاق شامل انواع لوازم برقی، لوازم آشپزخانه، مواد غذایی، لوازم خودرو، البسه و برخی اقلام دیگر کشف شدند.
وی ارزش کالاهای کشف شده را بیش از 30 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: کشف این کالاهای قاچاق با اجرای طرح برخورد با قاچاقچیان کالا و ارز در آبهای ساحلی شهرستان های پارسیان و بندرعباس انجام شده است.
فرمانده مرزبانی هرمزگان تاکید کرد: قاچاق کالا و ارز تاثیرات بسیار بدی بر اقتصاد کشور دارد و از همین رو مرزبانی هرمزگان مصمم است تا با مبارزه جدی با این معضل اقتصادی ، چرخه تولید را در کشور رونق بخشد و در پی آن اشتغال زایی و مشکلات اقتصادی نیز برطرف شود.
هرمزگان با 103 هزار کیلومتر مربع وسعت ، 13 شهرستان و 5 محور اصلی ورودی و خروجی دارای راه هوایی، ریلی، دریایی و جاده ای است که بندر شهید‌ رجایی به عنوان دروازه طلایی اقتصاد ایران یکی از بندرهای مهم استان به شمار می آید.
موقعیت استراتژیک هرمزگان باعث شده حجم قابل توجهی از کالای قاچاق از طریق مبادی رسمی ، ساحلی ، روستایی و خورها به طور غیرمجاز وارد استان شود.
شهرستان بندرعباس مرکز استان هرمزگان در جنوب ایران می باشد و شهرستان پارسیان از دیگر شهرستان های این استان است که در فاصله 500 کیلومتری غرب بندرعباس قرار دارد.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی** انتشار: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.