به گزارش ایرنا، سردار عزیزالله ملکی عصر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با اجرای طرح های مذکور، علاوه بر توقیف این خودروها، 372 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق نیز در این مدت کشف شده است.
وی عمده کالاهای قاچاق کشف شده را 442 هزار نخ سیگار، 16 هزار و 703 متر پارچه، 16 تن و 234 کیلو چای، 157دستگاه لوازم خانگی، 4 هزار و 300 لیتر سوخت، یک هزار و 263 قلم لوازم آرایشی و بهداشتی ، 70 راس دام،22تن و 500 کیلو برنج و 12 هزار و 550 ثوب البسه عنوان کرد.
سردار ملکی خاطرنشان کرد: در یک هفته گذشته 108 فقره پرونده زیر یک میلیارد ریال و 8 فقره پرونده بالای یک میلیارد ریال در خصوص قاچاق کالا و ارز در هرمزگان تشکیل و 122 متهم در این زمینه دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.
فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان با اشاره به تاثیرهای سوء پدیده قاچاق کالا و ارز بر اقتصاد و تولید ملی، گفت: پلیس با اجرای طرح های مبارزه با قاچاق کالا با تمام توان با این پدید شوم و قاچاقچیان به صورت قاطع ، قانونی و بدون اغماض برخورد می کند.
هرمزگان با 103 هزار کیلومتر مربع وسعت ، 13 شهرستان و 5 محور اصلی ورودی و خروجی دارای راه هوایی، ریلی، دریایی و جاده ای است که بندر شهید‌ رجایی به عنوان دروازه طلایی اقتصاد ایران یکی از بندرهای مهم استان به شمار می آید.
موقعیت استراتژیک هرمزگان باعث شده حجم قابل توجهی از کالای قاچاق از طریق مبادی رسمی ، ساحلی ، روستایی و خورها به طور غیرمجاز وارد استان شود.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی * انتشار: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.