به گزارش خبرنگار ایرنا در این سفر یک روزه بهمن مرادنیا از چند طرح تولیدی، اقتصادی نیمه فعال یا در حال احداث واقع در شهرک صنعتی بیجار مورد بازدید کرد.
معاون عمرانی استانداری، برخی از مدیران کل ادارات استان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، فرماندار، امام جمعه و تعدادی از مدیران اقتصادی و عمرانی بیجار، استاندار کردستان را در این سفر همراهی می کردند.
**طرح تولیدی کنسرو سازی
طرح تولیدی کنسرو سازی یکی از طرح هایی بود که مورد بازدید قرار گرفت. احداث این طرح تولیدی از سال 1391توسط بخش خصوصی و با سرمایه اولیه حدود هفت میلیارد ریال آغاز شد، ولی از سال 1392بعلت عدم امکان تامین وثیقه مورد نیاز بانک عامل برای تامین سرمایه در گردش و ثابت، کار راه اندازی آن متوقف شده است.
سرپرست واحد تولیدی پارس پروتئین دریا در این زمینه گفت: بیش از 15 میلیارد ریال توسط بانک و از محل آورده شخصی در مراحل مختلف سرمایه گذاری شد و اکنون تا مرحله نصب دستگاه های مربوطه پیش رفته است.
امیر هوشنگ شکری افزود: مشکل فعلی تامین وثیقه مالی مورد نظر بانک سپه است که انتظار می رود استاندار کردستان این مشکل را مورد توجه بیشتر قرار دهد.
به گفته شکری برای اتمام و راه اندازی طرح تولیدی حدود 20 میلیارد ریال نیاز است که در صورت همکاری بانک عامل در خصوص قبول وثیقه و نصب دستگاه های مورد نیاز، می تواند برای حدود 130نفر بطور مستقیم شغل ایجاد کرد.

**طرح تولیدی کامیون اسب آهنین
طرح تولیدی کامیون اسب آهنین یکی دیگر از طرح های مورد بازدید بود. کلنگ زنی طرح تولیدی خودروهای نیمه سنگین و کامیون از سال 1388 به زمین زده شده است و در صورت راه اندازی می تواند، در فاز اول سالانه پنج هزار و 300دستگاه خودرو نیمه سنگین تولید کند.
اکبر عذیری سرپرست کارگاه این واحد تولیدی اظهار کرد: با استفاده از تسهیلات بانک صنعت، معدن و تجارت و از محل آورده شخصی، تا کنون افزون بر 30 میلیارد ریال برای این طرح سرمایه گذاری شده است.
به گفته وی برای اتمام این طرح بیش از 110میلیارد ریال نیاز است که در فاز اول برای 110نفر و در فاز دوم برای 900نفر بطور مستقیم شغل ایجاد می شود.
عذیری اظهار امیدواری کرد با ارزیابی مجدد و همکاری بانک موضوع تهیه وثیقه مورد نیاز بانک با مدیریت بهتری به سرانجام برسد.
در تنها شهرک صنعتی بیجار 42 واحد تولیدی وجود دارد که در حال حاضر هفت واحد بطور ثابت فعال و پنج واحد بصورت فصلی فعال است.
خبرنگار: سید باقر سبحانی**انتشار: امید بهمنی
7350/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.