به گزارش ایرنا، ابراهیم انصاری لاری روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: تفاوت آب و هوایی جزیره کیش در فصل زمستان با دیگر نقاط سردسیر کشور و از طرفی استقبال تیم های ورزشی داخلی، ملی و بین المللی برای حضور در این جزیره مرجانی، موید ظرفیت کیش و بسترهای مناسب این جزیره است، اما باید با برآورد هزینه کامل، زیرساخت های موجود را بازسازی و ترمیم کنیم.
وی تصریح کرد: امکانات ورزشی خوبی در این جزیره فراهم شده اما در سال های گذشته آن گونه که باید نگهداری، حفاظت و مرمت نشده است و اکنون شرایط بسیاری از سالن ها و زمین ‌های ورزشی مساعد و مطلوب نیست.
وی در عین حال اعتقاد دارد به شکل کلی و اصولی بهتر است مجموعه های ورزشی جزیره کیش به بخش خصوصی واگذار شود که به طور قطع کارایی بهتری خواهد داشت.
انصاری لاری به موضوع همکاری جزیره کیش با قطر در برگزاری جام جهانی 2022 اشاره کرد و گفت: اگر زیرساخت های کیش بخواهد در مسابقات جهانی به قطر کمک کنند، باید این امکانات به روز شده و سرمایه‌ گذاری ‌های جدیدی اتفاق افتد.
وی اظهار کرد: به خاطر اقلیم مشترک و آب و هوا و سرزمینی مشابه جزیره کیش با قطر و از طرفی نبود امکانات کافی در قطر با وجود کارهای بزرگی که در این کشور صورت گرفته است، این امکان وجود دارد که برخی مسابقات جام جهانی 2022در کیش برگزار شود.
وی گفت: این مهم مستلزم آمادگی و سرمایه‌گذاری جدید است که اگر در موضوع همکاری و تفاهم با کشور قطر به توافق قطعی برسیم، این سرمایه‌ گذاری‌ ها هم اتفاق خواهد افتاد.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش اضافه کرد: قطری‌ ها آمادگی خود را در این زمینه اعلام کردند که اگر به توافق نهایی برسیم، هم قطری ‌ها و هم بخش خصوصی در این زمینه سرمایه‌گذاری خواهند کرد.
وی تصریح کرد: اگر قرار باشد با قطری‌ ها در جام جهانی همکاری داشته باشیم با این امکانات ایده مورد نظر تحقق نمی یابد و باید سرمایه ‌گذاری صورت گیرد.
انصاری لاری امروز شنبه به اتفاق قائم ‌مقام و برخی معاونان و مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش از مجموعه ورزشی المپیک جزیره دیدن کرد و در این بازدید ضمن بررسی مشکلات و نیازهای زیرساختی ورزشی جزیره، دستور لازم را برای اصلاح، تعمیر، نگهداری بهتر و بهبود وضع موجود صادر کرد.
سالانه بیش از یک میلیون و 700 هزار گردشگر داخلی و خارجی از این جزیره مرجانی بازدید و از ظرفیت های مختلف طبیعی ،تفریحی و گردشگری آن استفاده می کنند.
جزیره کیش با مساحت 91.5 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 40 هزار نفر در 18 کلیومتری کرانه جنوبی ایران در محدوده شمالی آب های نیلگون خلیج فارس واقع است و از نظر تقسیم بندی سیاسی و اداری کشور، در محدوده استان هرمزگان و شهرستان بندر لنگه قرار دارد.
6993/7408
خبرنگار: اکبر بهاروند ** انتشار: محمد جهانگیریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.