صادق شهنواز روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: محیط بانان در جریان گشت و کنترل مناطق و زیستگاه های این شهرستان در منطقه حفاظت شده چنگ الماس موفق به شناسایی و دستگیری 2 شکارچی متخلف شدند که 2 راس گراز را شکار کرده بودند.
وی افزود: ماموران این یگان همچنین در مسیر جاده بیجار - دیواندره و در منطقه علی آباد از یک شکارچی متخلف نیز لاشه یک راس گراز وحشی شکار شده را کشف و ضبط کردند.
به گفته وی، این شکارچی متخلف نیز گراز را از منطقه شکار ممنوع شهدای محیطبان بیجار شکار کرده بود.
وی اظهار کرد: پرونده این متخلفان جهت رسیدگی و صدور حکم به مراجع قضایی ارجاع شده است.
گراز یا خوک وحشی اورآسیا نوعی خوک است که نیای بیشتر خوک‌های اهلی به‌شمار می‌رود.
بدن گراز بسیار متراکم و سر بزرگ و پاها کوتاه دارد، خز او از موهای زبر و ضخیم و بلندی بوده که در پشت سر و گردن تا شانه و تا وسط بدن بلندتر است و رنگ آن از خاکستری تیره تا سیاه و قهوه‌ای متغیر است.
گرازهای نر بزرگسال با بیش از 70 کیلوگرم وزن، از 100 تا 150 سانتیمتر طول دارند و ارتفاع شان از شانه تا زمین به 90 سانتیمتر می‌رسد.
منطقه شکار ممنوع چنگ الماس بیجار با 9 هکتار مساحت در 50 کیلومتری شرق بیجار و در حاشیه سد تلوار همدان واقع شده و یکی از زیستگاه های قوچ و میش، گراز و انواع پستانداران وحشی در این منطقه به شمار می رود.

**دستگیری یک صیاد متخلف در رودخانه قزل اوزن
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست بیجار گفت: ماموران یگان حفاظت یک صیاد متخلف که در حاشیه رودخانه قزل اوزن و مشرف به قلعه چشمه سنگی در این شهرستان دستگیر کردند.
صادق شهنواز افزود: از این متخلف علاوه بر لاشه 24 قطعه ماهی، 2 رشته تور نیز کشف و ضبط کردند و پرونده متخلف مذکور جهت رسیدگی و صدور حکم به مراجع قضایی ارجاع شد.
رودخانه قزل اوزن با 660 کیلومتر طول که از کوه های چهل چشمه دیواندره کردستان سرچشمه گرفته و پس از گذر از استان زنجان از ارتفاعات قافلانکوه وارد منطقه خلخال می شود.

**دستگیری شکارچی خرگوش در روستای حسن آباد
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست بیجار همچنین گفت: محیط بانان این اداره در نزدیکی این روستای حسین اباد یک شکارچی متخلف خرگوش را دستگیر کردند.
صادق شهنواز افزود: از این متخلف علاوه برلاشه خرگوش، یک قبضه اسلحه شکاری و 24 عدد فشنگ نیز کشف و ضبط شده بود.
به گفته وی پرونده این متخلف جهت رسیدگی و صدور حکم به مراجع قضایی ارجاع شد.
بیجار در 140 کیلومتری شمال سنندج واقع شده است.
خبرنگار: عبدالله رحمانی**انتشار: مجید سلیمانی
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.