به گزارش ایرنا از روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری سنندج، شهردار سنندج در حاشیه بهره برداری از این طرح ترافیکی گفت: عملیات احداث تقاطع غیر همسطح قرآن با هدف کاهش و روانسازی ترافیک درون شهری اواخر سال 94 آغاز شده بود.
حشمت اله صیدی طول کلی این تقاطع را 2 هزار و 170 متر اعلام کرد و افزود: این تقاطع در مجاور بلوار دکتر حسینی و بلوار مستضعفین و در محدوده پارک مولوی احداث‌ شده است.
شهردار سنندج اظهار کرد: تقاطع غیر همسطح قرآن شامل چهار دهنه پل بتنی 24 متری به عرض 18 متر است که پایه‌ های کناری و میانی این پل بتن مسلح است و برای احداث آن 2 رمپ، چهار لوپ و 2 دور برگردان پیش بینی و ساخته ‌شده است.
وی یادآور شد: دیوارهای حائل این تقاطع به طول 256 متر با جنس بتن مسلح ساخته شده است و ارتفاع دیوارهای بتن مسلح هم از سه تا 10 متر متغیر است.
صیدی کاهش تصادفات و ارتقای ایمنی با توجه به دارا بودن بالاترین کدهای ارتفاعی در پل‌ها، تسهیل در ترافیک عبوری، بهبود سیما و منظر شهری، کاهش مصرف سوخت و رونق بخشی به سرمایه‌ گذاری ملی و گردشگری را از جمله مهمترین اهداف ساخت تقاطع غیر همسطح قرآن برشمرد.
شهردار سنندج اضافه کرد: برای احداث تقاطع غیر همسطح قرآن عملیاتی نظیر 140 هزار متر مکعب خاکبرداری، 60 هزار مترمکعب راکفیل، 50 هزار مترمکعب خاکریزی، اجرای 151 متر طول حفاری شمع، 13 هزار مترمکعب پی‌ کنی و بیش از 12 هزار مترمکعب اساس انجام شده است.
به گفته وی، عملیات احداث فضای سبز و جداره سازی این تقاطع در صورت مساعد بودن هوا در سریعترین زمان ممکن اجرا خواهد شد تا این طرح ترافیکی به ‌صورت کامل به بهره‌برداری برسد.
صیدی هزینه ساخت تقاطع را 90 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: اعتبار مورد نیاز برای ساخت تقاطع غیر همسطح قرآن از منابع استانی و داخلی شهرداری تامین ‌شده است.
معابر شهر سنندج مرکز استان کردستان با جمعیتی حدود 500 هزار نفر با توجه به کم عرض بودن و افزایش تعداد خودرو، ترافیک نیمه سنگین و در هسته مرکزی ترافیک سنگین دارد.
دریافت و تنظیم: افسانه گلباغی**انتشار:مجید سلیمانی
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.