به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از اداره روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری قزوین، علی صفری در دیدار با کسبه خیابان خیام افزود: در گذشته طرح تغییر مسیر تردد خودروها در این خیابان در کمیته فنی شورای ترافیک و همچنین در شورای ترافیک استان تصویب و به شهرداری ابلاغ شده بود و وضعیت موجود حرکت خودروها در خیام بر مبنای آن تصمیم است.
وی اظهار کرد: هر چند این طرح از لحاظ بار ترافیکی برای آسایش ساکنان منطقه تا حدودی مناسب بوده اما نقش خیابان خیام را از یک شریان مهم جابه جایی به دسترسی محلی تبدیل کرده است.
سرپرست شهرداری قزوین اضافه کرد: خیابان خیام علاوه بر دسترسی و جابه جایی شهروندان، یکی از محورهای مهم اقتصادی و تجاری شهر می‎باشد که با تصمیم بر تغییر مسیر خودروها در آن این نقش محدود شده است.
وی همچنین گفت: هر چند در محورهای تجاری مرکزی شهر نقش پیاده و انسان باید پررنگ باشد اما این مهم مستلزم تامین زیرساخت‌های لازم می باشد که هنوز در محور خیام تامین نشده است.
سرپرست شهرداری قزوین در ادامه گفت: همکاران من در حوزه‌های مختلف شهرداری در حال بررسی میدانی این طرح می‌باشند و به زودی گزارش جامع و کامل را به شورای ترافیک ارائه خواهیم کرد که امیدوارم با هماهنگی شورای ترافیک و نیروی انتظامی یک تصمیم جامع و کامل با توجه به شرایط موجود در این خیابان اتخاذ شود.
در این نشست جمعی از کسبه خیابان خیام نظرها و پیشنهادهای خود را در خصوص وضع تردد خودروها در این خیابان مطرح کردند.
هفته گذشته جمعی از کسبه خیابان خیام قزوین گردهم آمده و خواستار تغییر مسیر خودروها در این خیابان شده بودند.
تغییر مسیر خیابان خیام قزوین از حد فاصل چهارراه خیام به چهارراه عدل از اوایل تیرماه امسال صورت گرفته است.
تغییر مسیر خودروها در بخشی از خیابان خیام قزوین براساس مصوبه شورای ترافیک استان و با هدف کاهش مشکلات ترافیکی در مرکز شهر قزوین انجام شده است.
خیابان خیام یکی از خیابان های مرکزی قزوین و قلب تجاری این شهر است.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.