به گزارش خبرنگار ایرنا، بلوار کردستان یکی از شاهراه های اصلی شهر سنندج است که چند سالی است قرار است به کمربندی ساحلی متصل شود تا از بار ترافیکی برخی از مسیرهای اصلی شهر 500 هزار نفری سنندج بکاهد.
فاز نخست اتصال این بلوار به جاده ساحلی سال 92 به بهره برداری رسید و از آن زمان تاکنون این پروژه در حدفاصل پل بیمارستان توحید متوقف مانده و در پاسکاری میان شهرداری سنندج و شرکت آب و فاضلاب شهری قرار دارد و هر کدام دیگری را متولی پروژه می دانند.
این روزها وضعیت این پروژه صدای ساکنان شهرک اندیشه و اهالی مجاور بیمارستان توحید را در آورده است و ایشان در تماس با خبرگزاری ایرنا، خواستار رسانه ای شدن این مشکلات شدند شاید مسئولان برای رسیدگی به این موضوع اقدام کنند.
ساکنان شهرک اندیشه می گویند سالهاست فاضلاب منطقه وارد این شهرک می شود و بوی بسیار بد ناشی از دفع فاضلاب، زندگی را بر مردم تلخ کرده است.
برخی از ساکنان ای شهرک گفتند: قرار بود امتداد بلوار کردستان به این شهرک برسد تا به شهرک های ساحلی متصل شود و از بار ترافیکی شهر بکاهد اما این کار نشد و اکنون به معضلی برای زندگی مردم تبدیل شده است و شهرداری و شرکت آب و فاضلاب نیز از پاسخگویی طفره می روند.
برای روشن شدن این موضوع به سراغ معاون فنی و عمرانی شهرداری سنندج رفتیم.
معاون فنی و عمرانی شهرداری سنندج می گوید: مشکل اصلی این پروژه عدم پوشش کانال فاضلاب توسط شرکت آب و فاضلاب شهری است و در صورت پوشش این کانال، عملیات اجرایی میزان باقی مانده طرح (اتصال بلوار کردستان) به این شهرک توسط شهرداری انجام می شود.
محمدصدیق فتحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در صورت رفع مشکل کانال، سایر فعالیت ها از جمله حدود یک کیلومتر راهسازی و تخریب و بازسازی کامل پل بیمارستان توحید توسط شهرداری انجام خواهد شد.
معاون شهردار سنندج با بیان اینکه هم اکنون پیمانکار و مجری پروژه شرکت آب و فاضلاب شهری است، افزود: اگر شرکت آب و فاضلاب نمی تواند این مشکل را رفع کند، پروژه را به ما واگذار کند تا اجرایی کنیم، شهرداری مشکلی برای تکمیل و اتمام پروژه ندارد.
مسئول روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری سنندج نیز می گوید: کانال مربوطه شاید کانال مشترک آب های سطحی و فاضلاب باشد اما آب و فاضلاب نقشی در اجرای آن ندارد و شهرداری سنندج متولی این امور است.
ادریس شریفی تاکید کرد: ما در مقطعی به این پروژه کمک کردیم اما متولی اصلی آن شهرداری است و تکمیل پروژه نیازمند اعتباراتی است که در صورت تخصیص اعتبارات، می توانیم شهرداری را در تکمیل آن کمک کنیم.
به گزارش ایرنا، اکنون باید منتظر ماند و دید متولی اصلی این پروژه که مشکلاتی برای ساکنان شهرک اندیشه ایجاد کرده است، چه کسی است و تا چه زمانی میان دستگاه ها پاسکاری می شود.
برای روشن تر شدن موضوع به سراغ مدیرکل دفتر فنی استانداری کردستان هم رفتیم.
حشمت الله صیدی به خبرنگار ایرنا گفت: از لحاظ قانونی مسئولیت این پروژه بر عهده هر 2 دستگاه شهرداری و شرکت آب و فاضلاب شهری است چون این کانال مشترک برای جمع آوری آب های سطحی و فاضلاب است که مسئولیت احداث کانال برای جمع آوری آب های سطحی با شهرداری و جمع آوری فاضلاب نیز آب و فاضلاب است.
وی افزود: در واقع دلیل اصلی توقف این پروژه مشکل تامین اعتبار است و اگر منابع مالی باشد این طرح عمرانی باید چند سال پیش به اتمام می رسید.
شهردار منتخب سنندج ادامه داد: امسال اعتباراتی برای این پروژه پیش بینی شده که با تخصیص آن هم مشکل کانال رفع می شود و هم سایر اقدامات باقی مانده (احداث بلوار کردستان) به سرانجام خواهد رسید.
وی اظهار کرد: به عنوان شهردار منتخب بنا داریم این پروژه در سریعترین زمان ممکن به نتیجه برسد حتی اگر شرکت آب و فاضلاب پای کار نیاید از منابع داخلی استفاده خواهیم کرد تا طرح حداقل تا نیمه اول سال 97 تکمیل و به اتمام برسد.
با اتصال بلوار کردستان به کمربندی ساحلی، بخش زیادی از ترافیک مسیر میدان بسیج، شهرک های دگران، ساحلی، پردیس و بلوار جانبازان رفع و امکان دسترسی سریع به بیمارستان توحید نیز فراهم می شود.
مهمترین موضوع در این رابطه، اتمام هر چه سریعتر پروژه است و دستگاه های خدمات رسان باید در اجرای طرح ها بیش از هر چیز دیگری جلب رضایت مردم و خدمات رسانی مطلوب به شهروندان را مدنظر قرار دهند و بدون جنجال به وظایفی که بر عهده آنان گذاشته شده، عمل کنند.
امید می رود مسئولان به وظایف خود و اجرای هر چه سریعتر این پروژه عمرانی عمل کرده و مشکل ساکنان شهرک اندیشه نیز که هم اکنون از بوی بد و معضل فاضلاب رنج می برند، رفع کنند.
شهر سنندج مرکز استان کردستان حدود 500 هزار نفر جمعیت دارد و با سه ناحیه شهرداری اداره می شود.
خبرنگار: افسانه گلباغی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.