به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان، محمدحسین محمدی با بیان اینکه محلات حاشیه شهر سنندج بویژه نایسر، ننله و حسن آباد که از مناطق منفصل شهری هستند، اظهار کرد: اقدامات و برنامه ریزی های ویژه ایی در راستای ارائه خدمات مطلوب به ساکنان این نواحی از سوی آبفای کردستان انجام شده است.
وی افزود: این نواحی هنگام تحویل به آبفا دارای زیرساخت های مناسبی نبودند ول با وجود محدودیت های اعتباری طرح های مختلف در حوزه آب و فاضلاب این مناطق تعریف شد و هم اکنون در این نقاط مشکل تامین و توزیع آب به حداقل رسیده است.
محمدی تاکید کرد: در محله نایسر، 24 کیلومتر شبکه آب و 9 هزار و 600 انشعاب مجاز وجود دارد اما با توجه به ماده (8) قانون منع فروش و واگذاری اراضی فاقد کاربری مسکونی، محدودیت هایی در واگذاری انشعاب داریم و این امر منجر به حجم وسیع مصارف غیر مجاز آب در این منطقه شده است.
وی ادامه داد: با وجود این مشکلات خط انتقال آب به میزان 200 لیتر بر ثانیه احداث شد و آب شرب به منطقه نایسر منتقل می شود که از این میزان بدلیل همان مصارف غیرمجاز، 70 درصد پرت آب داریم.
مدیرعامل آبفای شهری کردستان از ساکنان نواحی الحاقی به شهرها خواست با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی در راستای رفع موانع واگذاری انشعاب، نسبت به خرید انشعاب قانونی اقدام کنند.
محمدی با اشاره به وضعیت حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ استان و اینکه این شرکت برنامه ریزی های مناسبی را در مناطق حاشیه ای، تهیه و به مرحله اجرا در آورده است، افزود: آبفای کردستان با وجود محدودیت مالی در راستای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان از هیچ تلاشی دریغ نمی کند و خدمات دهی به مناطق حاشیه شهر از اولویت های این شرکت است.
وی با اشاره به قانون ایجاد تسهیلات توسعه طرح های فاضلاب و بازسازی شبکه های آب شهری و دریافت مبالغی در قبوض آب از مشترکان به شرکت های آب و فاضلاب یادآور شد: با هماهنگی شوراهای شهر از محل این هزینه ها می توان طرح های توسعه ای و زیرساختی در محلات حاشیه شهرها اجرا کرد.
وی افزود: طرح ارتقای تصفیه خانه فاضلاب شهرهای سنندج، مریوان و سقز، افزایش ظرفیت جهت تصفیه فاضلاب نواحی حاشیه ای این شهرها پیش بینی شده است.
محمدی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی تصفیه خانه های فاضلاب سقز و مریوان گفت: عملیات اجرای ارتقای تصفیه خانه فاضلاب سنندج که مقرر شده از محل اعتبارات سد ژاوه انجام شود، امسال آغاز خواهد شد.
درافت کننده: شیوا اردلان منش ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7352/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.