هیوا رحیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از سال 92 تاکنون 14 مرکز نیکوکاری در شهرستان های استان دایر شده و به هر یک از این مراکز، 100 صندوق صدقات برای جمع آوری کمک های مردمی واگذار شده است.
وی افزود: از این تعداد مرکز نیکوکاری سه مرکز در بیجار، 2 مرکز در بانه، یک مرکز در دیواندره، یک مرکز در سنندج، 2 مرکز در کامیاران، یک مرکز دهگلان، یک مرکز مریوان و سه مرکز نیز در شهرستان سروآباد قرار دارد.
رحیمی تاکید کرد: با واگذاری صندوق های صدقات به مراکز نیکوکاری، خود مردم وارد حطیه کار شده و مبالغ جمع آوری شده از محل صدقات را با نظارت دقیق برای نیازمندان واقعی هزینه می کنند.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان هدف از راه اندازی مراکز نیکوکاری را ترویج سنت های حسنه، اعتماد سازی در میان جامعه و واگذاری خدمات و جمع آوری کمک ها به خود مردم اعلام کرد.
وی با بیان اینکه در استان چهار هزار صندوق بزرگ، سه هزار صندوق متوسط و 73 هزار صندوق کوچک خانگی، جهت جمع آوری صدقات داریم، گفت: در 9 ماه منتهی به آذر امسال 16 میلیارد ریال کمک مردمی از طریق این صندوق ها در استان جمع آوری شده است.
رحیمی یادآور شد: کمک های جمع آوری شده در هر شهرستان برای نیازمندان همان شهر و براساس نیازها در زمینه های مختلف تحصیلی، درمان، جهیزیه، مسکن و کمک های موردی هزینه شده است.
وی همچنین به درآمد مراکز نیکوکاری در سال جاری اشاره کرد و افزود: امسال 28 میلیارد ریال کمک مردمی به صورت نقدی، غیر نقدی، کالا و خدمات در این مراکز جمع آوری شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد 55 درصدی روبرو بوده است.
به گفته وی، بیشترین کمک های جمع آوری شده در مراکز نیکوکاری به صورت کالا و خدمات است و توسط خود مرکز و با نظارت کمیته امداد در میان نیازمندان توزیع می شود.
45 هزار خانوار کردستانی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هستند و از خدمات این نهاد حمایتی بهره مند می شوند.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار: مجید سلیمانی
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.