علی‌ محمد ذوالفقاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مردم اطمینان داشته باشند کمکها و مشارکت های مردمی به این نهاد برای تامین نیاز گروه های تحت پوشش هزینه می شود و زکات جمع آوری شده در روستاها نیز برای پروژه های عمرانی و بخشی دیگر کمک به مددجویان صرف می شود.
وی یادآوری کرد: سال گذشته 404 میلیارد تومان از محل اکرام ایتام به صورت مسقیم به حساب این افراد واریز شد و هیچ واسطه ای وجود نداشت و علاوه بر آن 300 میلیارد تومان مبالغ مربوط به صدقات نیز بین طرح های جهیزیه، مسکن و درمان، معیشت و اشتغال توزیع شده است.
این مسئول تاکید کرد: یک ریال از مشارکتهای مردمی صرف امور تشکیلاتی این نهاد نشده و این کمکها در محل های تعریف شده به نیازمندان داده شده است.
ذوالفقاری افزود: هم اکنون هشت میلیون خانوار در ایران مشترک صندوق صدقات هستند و برای توسعه این بخش سیستمی راه اندازی شده که هر مشترک می تواند با گوشی همراه مبالغ مورد نظر را پرداخت کند.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور ادامه داد: با انجام این کار استفاده از سیستم دستی حذف و مبالغ به حساب کمیته امداد واریز می شود.
به گفته ی، این مسئول ،این نهاد صدقات پیامکی را نیز در دستور کار قرار دارد و علاوه بر آن در همه دستگاههای ای تی ام صندوق صدقات طراحی خواهد شد و در مجموع 80 درصد مشارکتهای نقدی مردم به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون یک میلیون نفر حامی طرح اکرام و حدود یک میلیون نفر در طرح های زکات فطره، گوشت قربانی،جشن نیکوکاری و جشن عاطفه ها به این نهاد کمک می کنند.
این مسئول گفت: کمیته امداد تعامل با خیریه ها را در دستور کار قرار دارد و این کار با هدف محرومیت زدایی و تعاملات بیشتر انجام می شود.
به گفته رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور، 6درصد جمعیت کشور تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) هستند.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.