رامین محمودی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای اجرای این میزان آسفالت راه های روستایی 600 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی با بیان اینکه میانگین راه های آسفالت روستایی کردستان در بین استان های کشور در پایین ترین رده قرار دارد، افزود: هم اکنون یک هزار و 100 کیلومتر طرح آسفالت شدن راه روستایی در کردستان در حال اجرا است.
به گفته وی، برای این میزان راه روستایی حدود پنج هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است و هدف گذاری این اداره کل برای به اتمام رساندن این طرح ها در صورت تامین اعتبارات، دو تا سه سال است.
مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی کردستان تاکید کرد: با اتمام یک هزار و 100 کیلومتر طرح در دست اقدام میانگین آسفالت راه های روستایی استان به شاخص کشوری می رسد.
محمودی یادآور شد: بیش از 2 هزار و 700 کیلومتر از 6 هزار و 98 کیلومتر شبکه راه های روستایی استان کردستان آسفالت است ولی باز حدود 19 درصد از میانگین کشوری کمتر است.
وی اضافه کرد: میانگین راه های آسفالته روستایی استان در ابتدای سال 92 حدود 36 درصد بود که در دولت تدبیر و امید با سرمایه گذاری های مختلف این شاخص 12 درصد افزایش یافته است.
به گزارش ایرنا، شورای برنامه ریزی استان کردستان نیز عزم جدی برای افزایش میانگین راه روستایی دارند بر این اساس، از محل اعتبارات تملک دارایی و ماده 180 حدود 900 میلیارد ریال برای آسفالت این راه ها تخصیص یافته است.
در استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه وجود دارد که 90 درصد این راه ها در مناطق کوهستانی و تپه ماهور واقع شده است.
کردستان با 28 هزار کیلومتر مربع و یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت در حاشیه جنوبی رشته کوه زاگرس قرار گرفته و یکی از مناطق سرسیر کشور است.
خبرنگار: حسن حسین زاده ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.