به گزارش ایرنا، سید عبدالله جعفرپور روز شنبه در مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی در سالن شهید کاوه سقز اظهار کرد: دشمن جنگ هشت سال را به ملت ما تحمیل کرد و امروز در حوزه شبیخون و قتل عام فرهنگی علیه ایران اسلامی به صحنه آمده است.
وی افزود: اختلاف افکنی بین شیعه و سنی و اقوام مختلف، اجیر کردن افراد معلوم الحال برای حمله به مساجد، شخصیت ها و مقدسات اسلامی از دیگر اقدام های دشمن برای رسیدن به اهداف پلیدشان است.
جعفرپور با اشاره به عوامل شکل گیری فتنه 88 تاکید کرد: خوی سلطه طلبی استکبار به سردمداری آمریکای جهان خوار، سرسپردگی برخی خواص و تحمل نکردن موفقیت های ایران در عرصه های مختلف از جمله این عوامل بود.
این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه حماسه 9 دی زایش جدید را در مبارزه با استبکار بوجود آورد، گفت: مردم برای دفاع از ولایت و انقلاب اسلامی به صورت خودجوش به میدان آمدند.
وی با بیان اینکه سران فتنه اصل نظام را نشانه گرفته بودند و تقلب در انتخابات بهانه بود، یادآور شد: دشمنان اسلام با تمام توان آمده بودند نظام اسلامی را ساقط کنند.
جعفرپور با اشاره به نقش پیامبر گونه رهبری در هدایت جامعه یادآور شد: تا زمانی که مردم پشت سر رهبری حرکت کنند دشمن به ما آسیب نمی رساند و برای همین تکلیف ما این است که همیشه در صحنه باشیم و پیوند عمیق خود با ولایت را حفظ کنیم.
وی با بیان اینکه حماسه 9 دی بر گرفته از عاشورای حسینی بود، اضافه کرد: این حماسه متعلق به همه مردم ایران است و اعتماد مردم به نقش بی بدیل رهبری از آثار و دستاوردهای آن است.
9 دی در تقویم کشور به عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شده است در این روز آیین های گرامیداشت در شهرهای مختلف کشور و استان کردستان با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان برگزار شد.
سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.
خبرنگار: ابراهیم محمدحسینی ** انتشار: مجید سلیمانی
7249/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.