به گزارش خبرنگار ایرنا، رشید قربانی روز سه شنبه در آیین تجلیل از مدیران و فعالان حوزه سوادآموزی استان اظهار کرد: مشکلات فرهنگی بدین معنا که هنوز احساس نیاز به علم و دانش در میان برخی از افراد جامعه نهادینه نشده است و همین مساله در جذب سوادآموزان ایجاد مشکل کرده است.
وی افزود: باید انگیزه های لازم برای ورود افراد بیسواد جامعه به منظور شرکت در کلاس های سوادآموزی ایجاد و فرهنگ سازی های لازم در این راستا انجام شود.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه آموزه های دینی و قرآنی پشتوانه ای برای سوادآموزی و فراگیری علم و دانش است، تاکید کرد: موضوع سواد آموزی گستره عام دارد و مورد تاکید دولت و حاکمیت است.
معاون سوادآموزی آموزش پرورش کردستان نیز در این آیین گفت: براساس سرشماری سال 95 در استان کردستان و در رده سنی 10 تا 49 سال، 82 هزار و 250 نفر بیسواد هستند.
رمضان یوسفی افزود: همچنین براساس سرشماری سال 55 کمتر از 30 درصد مردم استان باسواد بودند اما هم اکنون و براساس سرشماری سال 95 حدود 81.5 درصد از جمعیت این استان از نعمت سواد برخوردارند.
وی اظهار کرد: جامعه هدف آموزش های ما رده سنی 10 تا 49 سال است و کردستان در رشد شاخص خالص سواد دومین استان برتر کشور است.
به گفته وی، براساس سرشماری سال 90 در استان 118 هزار بی سواد در رده سنی 10 تا 49 سال وجود داشت اما براساس سرشماری سال گذشته این آمار به 82 هزار و 250 نفر کاهش پیدا کرده است.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان تاکید کرد: سال گذشته 17 هزار کم سواد و بی سواد در استان تحت آموزش های سواد آموزی قرار گرفتند و امسال نیز حدود 16 هزار نفر ثبت نام و تحت آموزش قرار می گیرند.
در ادامه این آیین از مدیران، فعالان و آموزش دهندگان برتر حوزه سوادآموزی تقدیر شد.
هفتم دی سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران در سال 1358 است به همین مناسبت از دوم تا هشتم دی به عنوان هفته نهضت سواد آموزی نامگذاری شده است.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار: امید بهمنی
7348/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.