به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان روز یکشنبه در آیین افتتاح این مرکز گفت: اسفند ماه سال 93 ایجاد 500 مرکز یادگیری محلی در کشور توسط هیات وزیران تصویب شد که سهم کردستان از این تعداد، ایجاد 15 مرکز بود.
رشید قربانی اظهار کرد: از 15 مرکز سهم استان کردستان تاکنون هشت مرکز راه اندازی شده و تلاش می کنیم در آینده نزدیک هفت مرکز باقی مانده را نیز راه اندازی کنیم.
وی هدف از راه اندازی مراکز یادگیری محلی را پایدار کردن یادگیری، آموزش مهارت های اساسی زندگی، حرفه آموزی و آماده سازی افراد برای ورود به صحنه های اجتماعی اعلام کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان بر بهره گیری از ظرفیت سایر دستگاه ها در آموزش و حرفه آموزی سواد آموزان تاکید کرد و افزود: تفاهم نامه هایی با دستگاه ها و سازمان های استان در این ارتباط منعقد شده است.
به گفته وی، در اجرای مفاد این تفاهم نامه ها، می توانیم از امکانات دستگاه ها بویژه در زمینه توانمند سازی آموزش دهندگان استفاده کنیم.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان نیز در این آیین با اشاره به فرمان تاریخی امام راحل(ره) در هفتم دی سال 58 مبنی بر تاسیس نهضت سواد آموزی گفت: برای ریشه کنی بی سوادی تنها آموزش و پرورش متولی نیست بلکه تمامی آحاد جامعه باید مشارکت کرده و از ظرفیت های مختلف استفاده شود.
سید فواد حسینی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج نیز در ابتدای این مراسم در سخنانی گفت: مرکز یادگیری محلی نایسر اولین مرکز راه اندازی شده در ناحیه یک آموزش و پرورش است و 145 نفر از سوادآموزان در این مرکز علاوه بر آموزش، با مهارت های مختلف نیز آشنا می شوند.
به گزارش ایرنا، هفتم دی سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران در سال 1358 است به همین مناسبت از دوم تا هشتم دی به عنوان هفته نهضت سواد آموزی نامگذاری شده است.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار: مجید سلیمانی
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.