به گزارش خبرنگار ایرنا، علی زرافشان روز دوشنبه در آیین تنفیذ احکام 440 شهردار منتخب نوزدهمین دوره انتخابات شهرداران مدارس تهران در سال تحصیلی 97-96 در برج میلاد اظهار کرد: امروز مدرسه باید محل زندگی کردن و زیستن باشد.
وی گفت: دانش هم باید در مدرسه آموخته شود اما مهمتر از دانش اندوزی، آموختن چگونه زیستن و چگونه با دیگران زیستن است برای اینکه خوب زندگی کرده، شهروندان خوبی باشیم و بتوانیم جامعه خوبی را اداره کنیم.
زرافشان با بیان اینکه دانش ابزاری برای خوب زندگی کردن است، افزود: دانش نباید هدف باشد و زندگی را در خدمت بگیرد بلکه دانش اندوزی و کسب علم، وسیله ای است که به ما کمک می کند که بتوانیم بهتر زندگی کنیم، همان طور که در تعالیم دینی آمده هدف از آفرینش، دستیابی به زندگی پاک و حیات طیبه است.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: متاسفانه امروز دانش آموزان در بعد فردی نمی دانند چگونه زندگی کنند و پس از اتمام تحصیلات سوال می کنند که برای چه آمدند و چه هدفی دارند.
وی افزود: علاوه بر زندگی فردی، ما در جامعه زندگی می کنیم و نیاز به رسمیت شناختن دیگران و زیستن با دیگران داریم که از آن به عنوان تعامل، دموکراسی، تبادل فکر و اندیشه یاد می شود، انسان در جمع و با جمع آفریده شده و باید در جمع زندگی کند.
زرافشان گفت: ما در آموزش و پرورش و نهادهای اجتماعی و فرهنگی باید شرایطی را فراهم کنیم که دانش آموزان در مدرسه چگونه زیستن و چگونه با دیگران زیستن را بیاموزند و وقتی وارد جامعه شدند، با این آموزه ها جامعه خوبی رقم بزنند.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: دانش آموزان با این آموزه ها در آینده جامعه خوبی را رقم خواهند زد، جامعه ای که افراد در آن همدل باشند، برای هم ارزش قائل شوند و نسبت به یکدیگر حس خدمت گذاری را داشته باشید و در یک تعامل مثبت و خوب، جامعه مطلوب را ایجاد کرده و پیش ببرند.
وی با اشاره به ویژگی های شهردار مدرسه افزود: شهرداران مدرسه، مسئولیت جدیدی می پذیرند، وظیفه شهردار، ایثارگری است و اینکه خود را مقدم نداند بلکه خواسته و مطالبات دیگران را اولویت قرار دهد و شهرداران مدارس می توانند این آموزه ها را تمرین کنند و به عنوان الگو با منش و رفتار خود به دیگران خدمت گذاری بیاموزند.
زرافشان با بیان اینکه زندگی خوب در محیط خوب ایجاد می شود، اظهار کرد: یکی از وظایف شهردار، تامین محیط زیست خوب برای جامعه است، محیطی که شایسته زیست باشد و شهرداران مدارس این موضوع را باید در برنامه های خود مورد توجه قرار دهند.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش طرح «مدام» را برای مشارکت دانش آموزان در امور مدرسه اجرا می کند، گفت: طرح شهردار مدرسه نیز از سال 72 مطابق اهداف آموزشی اجرا شده و رشد فردی، اجتماعی، مسئولیت پذیری و مشارکت اجتماعی را برای خدمت به جامعه مدنظر قرار داده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: انتخابات شهردار مدرسه، فرصت مغتنمی است که شاهد برگزاری این برنامه به عنوان یک الگوی همکاری آموزش و پرورش و شهرداری در سراسر کشور باشیم و دانش آموزان از این فرصت مشترک بهره مند شوند.
آیین تنفیذ احکام 440 شهردار منتخب نوزدهمین دوره انتخابات شهرداران مدارس تهران در سال تحصیلی 97-96 روز دوشنبه با حضور سیدرضا صالحی امیری قائم مقام و معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران، علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، محمد روشنی مدیرکل آموزش و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، جمعی از مسئولان شهرداری تهران و آموزش و پرورش در برج میلاد برگزار شد.
نوزدهمین دوره انتخابات شهردارمدرسه نهم آبان ماه سال جاری با رویکرد «کارآفرینی» به صورت نمادین با حضور محمدعلی نجفی شهردار تهران، عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش تهران و جمعی از مسئولان در دبیرستان دخترانه حضرت زینب(س) منطقه 3 برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.