به گزارش خبرنگار ایرنا، عباسعلی باقری روز سه شنبه در آیین بزرگداشت هفته پیوند انجمن اولیا و مربیان در تالار فرهنگ اظهار کرد: ما در آموزش و پرورش بخشی از این وظیفه بزرگ تربیت را برعهده داریم.
وی با اشاره به اهمیت نقش ارزشمند نهاد خانواده در تربیت افراد گفت: تربیت از خانواده آغازمی شود و براساس نظر اندیشمندان علوم تربیتی و روان شناسی قریب به 70 درصد شخصیت فرد قبل از 6سالگی شکل می گیرد و خانواده نقش مهمی در این زمینه دارد.
باقری با بیان اینکه اصل معجزه تربیت در خانواده است، افزود: جوامعی که خانواده را رها کرده بودند، اکنون در حال احیای این نهاد هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت:محصول تربیت فرد در خانواده، در اختیار آموزش و پرورش و مدرسه قرار می گیرد و اگر در خانواده تربیت خوبی شکل نگرفته باشد، کار زیادی از عهده آموزش و پرورش برنمی آید.
وی با بیان اینکه تربیت راه نجات است، افزود: تعالیم دینی یکی از واجبات ما است و براساس این تعالیم تربیت یعنی امر به خوبی ها و نهی از بدی ها و اگر والدین و مربی خودکنترلی را به فرد آموخته باشند دیگر نیازی با پلیس و نگهبان بیرونی نیست.
باقری با بیان اهمیت نقش خانواده در جامعه اظهار کرد: متاسفانه در کشور ‌نهادی مسئول آموزش خانواده نیست و کسی چگونگی پذیرفتن نقش ها را به اعضای آن نمی آموزند.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اهمیت هم سوبودن و هم جهت بودن نهاد خانواده و مدرسه و آموزه های آن گفت: باید اولیا را برای مشارکت تربیتی در مدرسه جذب کنیم تا تعامل مدرسه و خانواده، تربیت دانش آموز را تکمیل کند.
باقری تاکید کرد: انجمن اولیا و مربیان و آموزش و پرورش که ادامه دهنده راه خانواده در تربیت دانش آموز است، متاسفانه به دلیل توجه به اجرای برنامه های فوری دیگر مورد غفلت واقع می شود.
وی گفت: مسائل اساسی کشور و توسعه پایدار با تربیت نیروی انسانی اثربخش محقق می شود که این امر در نهاد خانواده شکل می گیرد.
آیین گرامیداشت هفته پیوند انجمن اولیا و مربیان روز سه شنبه با حضور سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، معصومه ابتکار معاون امورزنان و خانواده رئیس جمهوری، عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش در تالار فرهنگ برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبوی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7245/1735 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.