بە گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاە اطلاع رسانی استانداری کردستان، بهمن مرادنیا در جلسە ستاد اقتصاد مقاومتی با موضوع گردشگری و توریسم درمانی اظهار کرد: لازم است علوم پزشکی با مراکز درمانی منطقه شمال کشور عراق ارتباط داشتە باشد تا از این طریق بتواند بیماران را برای درمان و ایجاد در آمد جذب کند.
وی با بیان اینکە استان کردستان دارای مراکز درمانی و تجهیزات پزشکی خوبی است، افزود: اگر برنامە ریزی مناسبی وجود داشتە باشد بدلیل همزبانی و وجود فرهنگ مشترک مردم 2 طرف مرز، مردم منطقه شمال کشور عراق مشتاق بە استفادە از امکانات درمانی ما خواهند بود.
مرادنیا بر ضرورت جدیت در مذاکرات بدون فوت وقت با طرف خارجی تاکید کرد و گفت: استاندار سلیمانیە در اولین فرصت بە کردستان سفر می کند و ما نیز با شورای عالی امنیت ملی جهت گسترش روابط با این منطقه صحبت کرده ایم.
استاندار کردستان ایجاد بسترهای لازم برای توریسم درمانی در همە بخش ها تاکید کرد و ادامە داد: زمانی می توانیم بە جذب توریسم درمانی امیدوارم باشیم کە هزینە و کیفیت مداوا در مراکز درمانی استان نسبت به دیگر مناطق کشور کمتر و مناسب تر باشد.
مرادنیا بر ایجاد انگیزە در نیروهای مستقر در مرز برای برخورد مناسب با گردشگران خارجی تاکید کرد و یادآور شد: مرز را باید کسانی ادارە کنند کە روش برخورد شایستە با گردشگران را بە بهترین شکل بلد باشند.
وی همچنین داشتن پرواز خارجی در فرودگاە سنندج را از دیگر بسترها برای توسعە گردشگری و جذب بیماران خارجی دانست و افزود: پروازهای فرودگاە سنندج باید ساماندهی شود و در این ارتباط مذاکراتی با متولیان انجام شده است.
مرادنیا تاکید کرد: هم اکنون پروازهای 50 نفرە با قیمت مناسب 200 میلیون ریالی در کشور وجود دارد کە می توان از این پروازها در مسیر سنندج - سلیمانیە، سنندج - اربیل و بالعکس استفادە کرد کە این امر روال ورود گردشگران برای درمان را تسهیل می کند.
استاندار کردستان بر ضرورت وجود زمانبندی در اجرای طرح، پروژەها و برنامەها تاکید کرد و گفت: باید یک زمانبندی کامل از دورە اجرای پروژەها داشتە باشیم تا بدانیم هر کار بە چە میزان پیشرفت داشتە و چە موانعی بر سر راە اجرای آن وجود دارد.
وی یکی از پتانسیل های مطلوب کردستان را گردشگری دانست و اضافە کرد: بخش گردشگری بستر مناسبی برای درآمدزایی است کە می تواند اشتغال بالایی هم ایجاد کند.
استاندار کردستان با بیان اینکە تاکنون کار خیلی اساسی در بحث گردشگری و جذب توریسم صورت نگرفتە است، افزود: باید از مشاوران درجە یک کشوری برای بە فعل در آوردن پتانسیل ها و چگونگی اجرای پروژەهای گردشگری استفادە کنیم.
مرادنیا رونق در بخش گردشگری کردستان را نیازمند عزم جدی دانست و گفت: هر سال در استان باید روی چند نقطە گردشگری تمرکز و برای توسعە آن برنامە ریزی کرد و با تبلیغات مناسب تورهای گردشگری را تشویق بە حضور در آن مناطق کرد.
به گزارش ایرنا، توریسم درمانی از اولویت های توسعه کردستان بود و در سال های گذشته در این راستا حمایت های جدی را برداشت تا کردستان خیز جدی در گردشگری سلامت داشته باشد، بهره برداری از مرکز پزشکی کوثر در سنندج و بیمارستان سروآباد از جمله این خدمات دولت در این مدت است.
مرکز پزشکی و درمانی کوثر به عنوان بزرگترین بیمارستان غرب کشور که سال گذشته به بهره برداری رسید دارای سه بلوک شامل اتاق های عمل، بستری، کلینیک های تخصصی، موتورخانه، اورژانس، آشپزخانه و مرکز CSR و بخش های آموزشی، اقامتی و آمفی تئاتر و بخش های دیالیز، ICU، ادارای، آزمایشگاه، رادیولوژی، پزشکی هسته ای و داروخانه است.
دریافت و تنظیم: حسن حسین زاده ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.