دکتر محسن عظیمی نژاد روز سه شنبه در حاشیه مراسم رونمایی از طرح 'هزار نیشابوری' در شهر عشق آباد این شهرستان افزود: یکی از شاخصه ها برای ارزیابی سلامت جامعه، میزان وقوع مرگهای زودرس است و مرگ در سن کمتر از ۷۰ سالگی، جزو مرگهای زود رس محسوب می شود.
وی اظهار کرد: بیش از ۷۶ درصد مرگهای زودرس در کشور به ترتیب بر اثر بیماریهای قلب و عروق، سرطانها، حوادث ترافیکی و جاده ای و بیماریهای تنفسی مزمن است که در نیشابور، حوادث ترافیکی در رتبه دوم قرار دارد.
وی گفت: حدود ۵۰ درصد مرگ و میرها در نیشابور به دلیل مشکلات قلبی و عروقی است و سکته های قلبی به کمتر از ۵۰ سال رسیده که باید زیرساختهای درمان زودرس بیماران قلبی را فراهم کنیم.
دکتر عظیمی نژاد افزود: ساختمان بخش آنژیوگرافی بیمارستان 22 بهمن نیشابور در سال 1393 به همت یک خیر این شهرستان با هزینه 15 میلیارد ریال ساخته شد و 45 میلیارد ریال نیز از طرف دولت تدبیر و امید برای تجهیز این بخش اختصاص یافت.
وی با بیان اینکه باید خدمات تشخیص و درمان بیماری را به صورت همزمان به شهروندان ارائه دهیم اظهار کرد:
لازمه این کار داشتن یک اتاق عمل 'قلب باز' پشتیبان است که برای راه اندازی این اتاق عمل 20 میلیارد ریال مورد نیاز می باشد.
وی با بیان اینکه نیمی از این مبلغ باید از طریق مردم تامین شود گفت: در این راستا طرحی به نام 'هزار نیشابوری' تعریف کرده ایم که در اجرای آن هر نیشابوری با اهدای ۱۰ میلیون ریال می تواند در این امر مهم مشارکت کند.
رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور افزود: هدف از این طرح که امروز رونمایی شد، مشارکت هزار نیشابوری در تکمیل و توسعه بخش آنژیوگرافی و جراحی قلب مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی بیمارستان 22 بهمن این شهر است.
معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه نیشابور نیز در این مراسم گفت: استفاده از ظرفیتهای خیرین و کمکهای مردمی در حوزه سلامت باعث رشد و توسعه سریعتر در این حوزه است.
سعید شیبانی از مسئولان و روسای ادارات این شهرستان خواست با تشویق کارکنان برای شرکت در طرح 'هزار نیشابوری' زمینه تسریع تکمیل بخش آنژیوگرافی و جراحی قلب بیمارستان 22 بهمن این شهر را فراهم کنند.
خبرنگار: سعید صفارائی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
9869 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.