به گزارش ایرنا، علی اکبر گروسی روز شنبه در جلسه ستاد صبر استان اظهار کرد: گسترش فرهنگ صلح و سازش و مدارا و کاهش آمار زندانیان و پرونده های دادگستری ها از دیگر اهداف این ستاد است.
وی ادامه داد: ستاد مرکزی صبر سال گذشته در تهران تشکیل شده و این ستاد نیز در استان از امروز فعالیت خود را آغاز می کند تا بتواند با کمک خیران و قضاتی که در عرصه صلح و سازش هستند با انسجام بیشتری در این حوزه گام بردارد.
امام جمعه سنندج نیز در این آیین با بیان اینکه کردستان از دیر باز با پیروزی از تاکیدهای قرآن و اسلام پیشگام در عرصه سازش و صلح بوده است، افزود: در استان این مهم همیشه از سوی ماموستایان و مساجد پیگیری شده است.
ماموستا عبدالرحمان خدایی ادامه داد: انتظار می رود این فرهنگ با فعال شدن ستاد استانی صبر، در بین مردم بیشتر شود تا کردستان سرآمد این عرصه باشد.
وی اضافه کرد: ستاد صبر که در پی تاکیدهای قرآن و اسلام حرکت می کند می تواند فرهنگ جامعه را با انسجام بیشتری به سمت دستورات الهی و نبوی سوق دهد.
دادستان کردستان نیز در این ارتباط با بیان اینکه امر صلح و سازش قدمتی به درازای تاریخ دارد افزود: ستاد صبر به دنبال سازماندهی این اقدام در جامعه است و مهمترین فلسفه تشکیل شورای حل اختلاف و معاونت پیشگیری این مهم است.
اکبر جوهری ادامه داد: کردستان با توجه به سبقه فرهنگی و آمار صلح و سازش می تواند به عنوان الگویی در کشور شناخته شود.
وی با بیان اینکه در سه سال گذشته 17 مورد گذشت از قصاص در کردستان روی داده که نشات گرفته از این فرهنگ است یادآور شد: این اقدامات با همت هیات مصلحین استان که جمعی از هنرمندان، ورزشکاران و چهره های سرشناس از تمامی دیدگاه های سیاسی و فکری استان هستند، انجام شده است.
ستاد ملی صبر یک ستاد تازه تاسیس است که با نظر ریاست قوه قضاییه شکل گرفته و مخفف سه واژه صلح، بخشایش و رضایت و هدف این ستاد، توریج فرهنگ صلح و سازش، عفو و رضایتمندی و رضایت‌دهی است.
خبرنگار: حسن حسین زاده**انتشار: عبدالله رحمانی
3020/3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.