به گزارش ایرنا استاندار سیستان و بلوچستان در آیین تشییع پیکر مولوی حسین ‌پور گفت: امروز این اجتماع به پاس تلاش های بزرگ مردی است که فکر و اندیشه بلندش زمینه ساز حضور جمعیت کثیری از مردم شد.
علی اوسط هاشمی اظهار داشت: درگذشت مولوی حسین پور و از دست دادن عالمی که تابش فکر و اندیشه اش برای همه الگو بود بسیار جانگداز است.
وی بیان کرد: نگاه و اندیشه مولوی محمد یوسف حسین ‌پور فرا استانی، کشوری و حتی جهانی بود.
وی افزود : موقعیت ممتاز اجتماعی این عالم وارسته هیچگاه سبب نشد تا به تجمل گرایی سوق پیدا کند و زندگی بسیار ساده ای داشت.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مولوی حسین پور هرگز اسیر نفس نشد و همواره زندگی اش را با قرآن گذراند.
امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان نیز در این آیین گفت: درگذشت مولوی حسین پور ضایعه سنگینی برای امت اسلام است.
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی افزود: مولوی حسین پور انسانی صالح و متواضع بود و درگذشت وی ضایعه بزرگی برای همه ما شده است.
وی افزود: تبحر علمی وی سبب شد تا 60 سال از عمر گرانبهای خود را به تعلیم و تربیت علوم دینی بپردازد و شاگردان زیادی را در راه اسلام تربیت کند.
وی خاطر نشان کرد: مولوی حسین پور همواره منادی صلح و وحدت در جامعه بود و بخشی از وقت خود را همیشه برای حل اختلاف میان مردم می گذراند.
به گزارش ایرنا مولوی محمد یوسف حسین پور به عنوان یکی از علما و شخصیت های برجسته اهل سنت و مدیر حوزه علمیه گشت سراوان در جنوب سیستان و بلوچستان روز گذشته براثر بیماری در سن 87 سالگی دارفانی را وداع کرد.
7336**3213 خبرنگار: احسان بختیاری **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.