به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن دهشیری روز پنجشنبه به مناسبت پنجم مرداد روز نماز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بیان اعتقادهای دینی، مساله اخلاق و سیاست در خطبه نماز جمعه همه موارد اسلامی را شامل می شود.
وی با بیان این که اثر گذاری نمازجمعه در جهان زیاد است تصریح کرد: یکی از دلیل های این موضوع توجه جامعه جهانی و رسانه ها به خطبه های نمازجمعه تهران و شهرهای بزرگ ایران است.
امام جمعه اردستان افزود: حضرت امام (ره) با شناختی کامل از مسائل اسلامی و وضعیت سیاسی جهان در مرداد سال 1358 مرحوم آیت الله طالقانی را به عنوان اولین امام جمعه تهران منصوب کرد.
دهشیری گفت: اهمیت نمازجمعه به قدری زیاد است که یک سوره قرآن به آن اختصاص داده شده و در روایات آمده است اگر کسی بدون دلیل سه جمعه متوالی در نمازجمعه شرکت نکند مهر نفاق بر چهره او خواهد خورد.
وی خاطر نشان کرد: نمازجمعه سه رکن اصلی خطبه، خطیب و مخاطب دارد که هر کدام ویژگی خاص خود را داشته و در فرهنگ دینی ما ولایی ،اثرگذار، عبادی - سیاسی وتنها نمازی است که به جماعت باید اقامه شود.
دهشیری ضمن اعلام برنامه های هفته نماز جمعه ابراز کرد: از افتخارات شهرستان اردستان است که دومین نمازجمعه کشور در اردستان برگزار شده است.
وی افزود: شهرستان اردستان تاکنون 6 امام جمعه داشته و ستاد اقامه نماز نیز با 40 نفر عضو فراجناحی و از قشرهای مختلف تشکیل شده است.
مرکز شهرستان اردستان در 118کیلومتری شمال مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7431 * خبرنگار: رحمت الله عامری نیا * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irna_kashan / https://telegram.me/irna_kashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.