بایستی امام جمعه هر شهر یک برخورد پدرانه با همه طیف ها داشته باشد و برخورد تند که باعث طرد افراد جامعه شود بر خلاف نظر صریح مقام معظم رهبری است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن صادقی نسب در نشست خبری که به مناسبت سالروز اقامه اولین نماز جمعه تهران با حضور خبرنگاران در محل دفتر وی برگزار شد ، با بیان این مطلب گفت: در اهمیت نماز جمعه همین بس که یکی از سوره های قران کریم اختصاصا در مورد نماز جمعه و دعوت به نماز جمعه است.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم از نماز جمعه به عنوان ذکر و یادآوری نقل شده ، افزود: یادآوری نقش مهمی در تربیت و خودسازی انسان دارد.

خطیب جمعه گناباد خاطرنشان کرد: در نماز جمعه به مسئله پراهمیت تقوا، پرهیز از گناهان و اهتمام به واجبات یادآوری می شود.

صادقی نسب ادامه داد: نماز جمعه مرکز آگاهی بخشی راجع به دین و اجتماع و امور مربوط به جامعه اسلامی است و لذا همه باید به خطبه های نماز جمعه گوش فرا دهند چراکه در نماز جمعه همان اهدافی که حضرت امام (ره) و شهدا در پی آن بوده اند مطرح می شود.

وی همچنین به نقش نماز جمعه در تأیید خدمات دولتمردان اشاره و تأکید کرد: برای اینکه مردم ناامید نشوند بایستی خدمات مثبت دولتمردان در نمازجمعه مطرح شود.

وی ویژگی مهم نماز جمعه را همایش خودجوش هفتگی دانست و گفت: اگر در هر کشوری خواسته باشند هزار نفر را گرد هم جمع کنند بایستی وقت و هزینه زیادی صرف شود ولی در نماز جمعه مردم با هزینه خودشان و به صورت خودجوش به سمت مصلی حرکت می کنند و این تاکتیکی است که اسلام داشته و در هیچ مکتب و دینی این طور همایشی وجود نداشته که مردم خود را مسئول بدانند.

امام جمعه گناباد در خصوص موضوعات خطبه های نماز جمعه نیز اظهار کرد: مطالب پر اهمیت سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و غیره هر هفته، طی یک نامه ای ارسال می شود ولی انتخاب آنها به عهده امام جمعه بوده که بسته به شرایط و وضعیت کشور این مسائل مطرح می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.