به گزارش خبرنگار ایرنا، علی مفاخری شامگاه پنجشنبه در همایش دهیاران بخش مرکزی این شهرستان اظهار کرد: متقاضیان کسب و کار می توانند با ارائه طرح های توجیهی خود به ادارات و دستگاه های ذیربط میراث فرهنگی و گردشگری، تعاون کار و رفاه اجتماعی، صنعت معدن و تجارت و جهاد کشاورزی از این تسهیلات استفاده کنند.
وی با بیان اینکه سقف دریافت این تسهیلات از 50 تا 100 میلیون ریال است، افزود: دهیاران با اطلاع رسانی در سطح روستاها نسبت به تشویق روستاییان برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند تا چرخه تولید و اشتغال در روستاها به حرکت در آید.
فرماندار سروآباد به موضوع اشتغال فراگیر نیز اشاره کرد و یادآور شد: دولت برای توسعه اشتغال فراگیر شش هزار و 600 میلیارد ریال به استان کردستان اختصاص داد بنابراین متقاضیان سرمایه گذاری می توانند به هشت بانک عامل مراجعه و تا سقف 2 میلیارد و 500 میلیون ریال از این تسهیلات استفاده کنند.
مفاخری به سیاست های دولت در حوزه اشتغال اشاره کرد و گفت: یکی از سیاست های مهم دولت تحقق بخشیدن به شعار سال و ایجاد تولید و اشتغال در جامعه است که همه مسئولان و مدیران ادارات باید به این امر مهم توجه کنند.
به گفته وی، تولید، اشتغال و معیشت مردم یک اصل است و همه مسئولان باید طرح های تولید و اشتغال را جدی گرفته و عملیاتی کنند البته تحقق این موضوع نیازمند یک همت جمعی و جهاد همگانی است.
وی افزود: جوانان و متقاضیان کسب و کار نباید فقط منتظر استخدامی های دولت باشند بلکه باید با خلاقیت و ابتکار و استفاده از تسهیلات اشتغالزایی برای خود ایجاد اشتغال کرده و صنعت تولید در جامعه را شکوفا کنند.
مفاخری دهیاران را خط مقدم خدمت رسانی به مردم دانست و گفت: دهیاران به عنوان نمایندگان دولت در سطح روستاها باید مردم را به ماندگاری در روستاها تشویق کنند و در خدمات رسانی به آنها سهل انگاری و کوتاهی نکنند.
وی وظایف دهیاران را یادآور شد و گفت: تعامل با مجموعه بخشداری و با مجموعه شوراهای اسلامی، اجرایی کردن سیاست های دولت در سطح روستاها، انجام پروژه های عمرانی، شفاف سازی و بیان اقدامات و عملکرد دولت و همچنین جلب اعتماد مردم از مهمترین وظایف دهیاران است.
بخشدار مرکزی سروآباد نیز در این همایش اظهار کرد: دهیاران با شفاف سازی و تشویق مردم برای استفاده از تسهیلات اشتغالزایی می توانند روستاییان را به ماندگاری در روستاها تشویق کنند و تولید و اشتغال را در سطح روستا رونق دهند.
سید عطا حسینی افزود: دهیاران به عنوان نمایندگان مردم و نمایندگان دولت پل ارتباطی بین مسئولان و روستاییان هستند که باید مطالبات و درخواست های مردم را پیگیری کنند.
وی یادآور شد: همه باید تلاش کنیم تولید و اشتغال در جامعه رونق گرفته و مهاجرت در روستاها معکوس شود و یقین داشته باشیم که می توانیم مطالبات، مشکلات و درخواست های روستاییان را به حداقل برسانیم.
حسینی تاکید کرد: دهیاران باید با تعامل مثبت و سازنده با مجموعه شوراهای اسلامی روستاها نسبت به معرفی و پیشنهاد پروژه های عمرانی در روستاها اقدام کرده و از اعتبارات دهیاری ها برای محرومیت زدایی و برطرف کردن مشکلات روستاییان استفاده کنند.
به گزارش ایرنا، شهرستان سروآباد با جمعیت افزون بر 52 هزار نفری در غرب استان کردستان و در 90 کیلومتری سنندج مرکز این استان واقع شده و 24 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.
بخش مرکزی این شهرستان شامل 63 روستا است که از این تعداد، 52 روستای آن دارای دهیاری و مجموعه شورای اسلامی است و 10 روستای آن بدلیل جمعیت کم شرایط تشکیل دهیاری ندارند.
خبرنگار: فرزاد آداک ** انتشار: مجید سلیمانی
7354/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.