به گزارش ایرنا محمدمهدی مروج الشریعه روز سه شنبه در حاشیه همایش سرمایه گذاری، تولید و اشتغال خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران افزود: امروز در این همایش شاهد انتقال، مبادله و تنظیم تفاهم نامه هایی در حوزه سرمایه گذاری های فناوری اطلاعات و ارتباطات (IT و ICT) به مبلغ 200 میلیارد تومان بودیم.
وی گفت: همچنین در حوزه صنایع بسته بندی و صنعت و معدن نیز یک طرح 220 میلیون دلاری و یک طرح 60 میلیارد تومانی با اشتغال مستقیم حدود یکهزار و 400 نفر منعقد شد.
وی بیان کرد: علاوه بر این سرمایه گذاری های مستقیم، سرمایه گذاری های غیر مستقیم نیز به تبع آن ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی ایجاد خواهد شد که مبلغ آن بیش از این رقم خواهد بود.
استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: سرمایه گذاری های مستقیم و غیر مستقیم مانند دانه های یک تسبیح و زنجیره به هم مرتبط هستند و این ارتباط منجر به رونق اقتصادی در کل استان خواهد شد.
وی یادآور شد: این تفاهم نامه های برای خراسان جنوبی جزو گام های اولیه است چون حجم سرمایه گذارانی که وارد استان شد، منجر به تفاهم نامه و انجام تعهدات بین مدیران و مسئولان استان با سرمایه گذار شده است.
مروج الشریعه ادامه داد: در گام های بعدی سرمایه گذاران در حوزه های انرژی خورشیدی، صنایع دستی، کشاورزی، صنعت و سایر حوزه ها وارد سرمایه گذاری خواهند شد.
وی گفت: سرمایه گذارانی که از استان های تهران و خراسان رضوی حضور داشتند تقاضا داشتیم در حوزه صنایع دستی استان وارد شوند که یکی از سرمایه گذاران با طرح بزرگ و سنگینی ورود پیدا کرد و حتما باید برای جانمایی و چگونگی اجرای این طرح در استان فکر اساسی شود.
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: قطعا سرمایه گذاری در این طرح بزرگ حتی در فاز نخست آن حداقل بیش از 2 میلیارد تومان هزینه دارد.
وی افزود: در این جلسه استان مصمم شد در مبادی ورودی و خروجی به خاطر ورود چندین میلیون زائر مشهد مقدس که از استان عبور می کنند مراکزی که بیانگر توانمندی های صنایع دستی استان باشد، فراهم شود.
مروج الشریعه گفت: در این زمینه 2 مرکز در خضری دشت بیاض و طبس به عنوان 2 محل ورودی و خروجی در نظر گرفته شد که امید است یکی از بهترین سایت های عرضه فروشگاهی و نمایشگاهی محصولات صنایع دستی استان در این مکان ها معرفی شود.
وی عنوان کرد: ایجاد یک شهرک اقتصادی در غرب استان نیز پیشنهاد داده شده که کارهای مطالعاتی آن توسط سرمایه گذار در حال انجام است.
وی درباره انتقال آب به خراسان جنوبی گفت: برای اجرای کامل خط انتقال آب استان برای رسیدن به سهم حداقل 70 میلیون متر مکعب آب 15 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری لازم است.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بازار تقاضا برای سه استان خراسان رضوی، جنوبی و سیستان و بلوچستان اجرای این طرح باید تعریف شود گفت: به خاطر صنعتگران، معدنکاران و صنایع معدنی به ویژه در حوزه فولاد که آب بر است باید به سراغ این پروژه برویم.
وی بیان کرد: بخش شرب نیز توسط وزارت نیرو تامین خواهد شد و از آنجا که بیش از 300 روستا در استان هنوز با تانکر آبرسانی می شوند خراسان جنوبی باید در اولویت قرار بگیرد.
به گزارش ایرنا همایش سرمایه گذاری تولید و اشتغال استان خراسان جنوبی امروز (سه شنبه) با حضور مسئولان کشوری، سرمایه گذاران و سرکنسولگران و دیپلمات های خارجی در سالن اجتماعات شهید رجایی استانداری برگزار و 12 تفاهم نامه سرمایه گذاری نیز امضا شد.
98 سرمایه گذار از استان خراسان رضوی از بخش های مختلف مانند صنعت، معدن، عمران و ساختمانی، گردشگری، تجارت و اقتصاد محض به استان آمدند و همچنین 14 نفر از تهران و 10 سرمایه گذار از سیستان و بلوچستان به منظور آشنایی با امکانات و قابلیت های این استان مرزی برای سرمایه گذاری در این همایش حضور داشتند.
همچنین در حاشیه این همایش، نمایشگاه ظرفیت ها و پتانسیل های سرمایه گذاری خراسان جنوبی با حضور ادارات کل صنعت، معدن و تجارت؛ جهاد کشاورزی؛ میراث فرهنگی و اتاق بازرگانی در استانداری خراسان جنوبی برپا شد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7557*3028*خبرنگار- رقیه محمدی * انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.