به گزارش ایرنا این تفاهم نامه ها روز سه شنبه در سالن شهید رجایی استانداری بین محمدمهدی مروج الشریعه استاندار خراسان جنوبی و مدیران شرکت های مختلف به امضا رسید.
تفاهم نامه همکاری با شرکت سامان امنیت پرداز در حوزه سامانه تهیه بلیط الکترونیک و اماکن گردشگری، طرح ممیزی املاک هوشمند و حمل و نقل هوشمند شهری و ایجاد سلامت هوشمند سلامت منعقد و مبادله شد.
امضای تفاهم نامه با شرکت توس الگورتیم چیستا در راسای ایجاد سامانه حمل و نقل جامع هوشمند شهری (تاچ سی) و ایجاد اشتغال در مرکز استان و سایر شهرستان های خراسان جنوبی از دیگر تفاهم نامه ها بود.
تفاهم نامه با شرکت شاتل که فعالیت این شرکت توسعه خدمات اینترنت در استان خواهد بود، به امضا رسید و این شرکت در زمینه توسعه فیبرنوری استان نیز متعهد به انجام خدمات شد.
تفاهم نامه ای با شرکت سلامت الکترونیک برکت در حوزه ایجاد و توسعه شبکه دورا سلامت استانی، ایجاد شبکه گردشگری استان و ایجاد و توسعه مرکز شتاب دهنده سلامت منعقد شد.
تفاهم نامه شرکت نسل اندیشه سبزنما در حوزه شناسایی فارغ التحصیلان فنی و هنری در تولید محتوا، اتصال استان به شبکه آموزش و تولید پویانمایی دیرین دیرین با موضوعات بومی و استانی نیز امضا شد.
در قالب امضای تفاهم نامه با شرکت راهکار سرزمین هوشمند این شرکت متعهد شد در زمینه همکاری در راه اندازی، توسعه و مدیریت سامانه بوم گردی، خانه های مسافر استان، راه اندازی کارگاه های صنایع دستی و سنتی خدمات ارایه دهد.
تفاهم نامه ای با شرکت فنا با مفاد ایجاد پنجره واحد خدمات الکترونیکی، تامین پهنای باند اینترنت، سامانه کیف پول الکترونیک و پرداخت خرد شهری و شبکه توزیع محتوا به امضا رسید.
با امضای تفاهم نامه شرکت همگامان، این شرکت در زمینه ایجاد مرکز تماس استانی، تلاش برای مذاکره به منظور راه اندازی مرکز تماس برای اتباع افغانستانی، استقرار خدمات ویژه شهروندی با همکاری شهرداری ها متعهد به انجام خدمات شد.
تفاهم نامه شرکت های وب در زمینه راه اندازی خدمات سلامت روستایی، ایجاد چتر وای فای در مناطق نمونه گردشگری، توسعه زیرساخت های ارتباط در مسکن مهر و شهرک های صنعتی و مناطق روستایی و عشایری از جمله مفاد آن بود.
تفاهم نامه ای با شرکت اپراتور ایرانسل نیز به دلایلی موجه فردا در مشهد مقدس امضا خواهد شد.
تفاهم نامه سه جانبه ای بین شرکت شاهسون، جهاد کشاورزی و استانداری خراسان جنوبی منعقد شد که در قالب آن تعهدات زیادی از جمله ایجاد کارخانه های فرآوری محصولات کشاورزی و بسته بندی مواد خوراکی با برند شاهسون منعقد شد.
تفاهم نامه با شرکت صنعتی معدنی زر مهر مارلیک با موضوعات همکاری از جمله فرآوری و استمحال مواد معدنی و ایجاد کارخانه های مربوطه از آخرین تفاهم نامه های منعقد شده در این همایش بود.
همایش سرمایه گذاری تولید و اشتغال استان خراسان جنوبی امروز (سه شنبه) با حضور مقامات کشوری، سرمایه گذاران و سرکنسولگران و دیپلمات های خارجی در سالن اجتماعات شهید رجایی استانداری گشایش یافت.
98 سرمایه گذار از استان خراسان رضوی از بخش های مختلف مانند صنعت، معدن، عمران و ساختمانی، گردشگری، تجارت و اقتصاد محض به استان آمدند و همچنین 14 نفر از تهران و 10 سرمایه گذار از سیستان و بلوچستان به منظور آشنایی با امکانات و قابلیت های این استان مرزی برای سرمایه گذاری در این همایش حضور دارند.
همچنین در حاشیه این همایش، نمایشگاه ظرفیت ها و پتانسیل های سرمایه گذاری خراسان جنوبی با حضور ادارات کل صنعت، معدن و تجارت؛ جهاد کشاورزی؛ میراث فرهنگی و اتاق بازرگانی در استانداری خراسان جنوبی برپا شده است.
استان خراسان جنوبی با 11 شهرستان و حدود 800 هزار نفر جمعیت بعد از سیستان و بلوچستان و کرمان سومین استان پهناور کشور محسوب می شود و از قابلیت های اقتصادی ویژه از جمله در بخش کشاورزی، معدن، تجارت مرز و گردشگری برخوردار است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7557*3028*خبرنگار- رقیه محمدی * انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.