به گزارش ایرنا، در این بیانیه که نسخه ای از آن روز دوشنبه به ایرنا مرکز سنندج نمابر شد آمده است: انتقال سفارت آمریکا به قدس توجه جهان اسلام را به این موضوع جلب می کند که آنان فقط فلسطین را مخاطب خود قرار نداده اند بلکه هدف، ضربه وارد کردن به اسلام است چرا که قدس قبله اول مسلمانان است.
این بیانیه با اشاره به اینکه تصمیم آمریکا بار دیگر به جهانیان ثابت کرد که طمع آمریکا نسبت به منطقه تمام نشدنی است، افزوده است: این اقدام آمریکا به همراه متعهدانش از جمله اسرائیل درحالی رخ داد که با قطعنامه سازمان ملل که شهر قدس از اراضی اشغال شده است، کاملا مغایرت دارد.
در ادامه این بیانیه آمده است، اینک اعراب، ایران و در نهایت جهان اسلام کاملا به این امر هوشیار هستند و مخالفت شدید خود را به آنان اعلام و این عمل آنان را محکوم می کنند و به فلسطین اعلام می دارند که حمایت کشورهای اسلامی را کاملا به همراه دارد و اجازه چنین کاری را به مستکبران نخواهند داد.
در این بیانیه اظهار شده است: اگرچه آمریکا و اسرائیل تعرضات زیادی به منطقه داشته است اما عده ای این تفکر را که می توان با گفتگو و مذاکره با آنان صلح کرد داشته و دارند اما آیا در مقابل اقدام اخیر دونالد ترامپ جز با مقاومت تمام قوا راه دیگری وجود دارد.
این بیانیه افزوده است: مسلما کسانی که خواهان تصاحب خاورمیانه و منطقه برای حفظ قدرت و در اختیار گرفتن منافع آن هستند با مذاکره و گفتگو به جایی نخواهد رسید که برجام نمونه بارز آن است.
در پایان این بیانیه آمده است، در جهان به همگان به خوبی ثابت شده است که آمریکا و اسرائیل و هم پیمانانشان هرنقشه ای که داشته باشند به یاری خدا، قادر به عملی کردن کامل آن نیستند و داعش زخم تلخی بود که این موضوع را اثبات می کند.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه هفته گذشته در یک سخنرانی خود شهر قدس را رسما به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام و تاکید کرد که من به این قطعیت رسیدم که باید سفارت آمریکا را از تل آویو به اورشلیم (بیت المقدس) منتقل کنیم.
این تصمیم رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا با مخالفت شدید کشورهای عربی و جامعه جهانی مواجه شده است، به گونه ای که بسیاری از کشورها با صدور بیانیه هایی جداگانه اعلام کردند که با تصمیم رئیس جمهوری آمریکا مخالف هستند و هیچ برنامه ای برای تبعیت از این تصمیم و انتقال سفارت خود به بیت المقدس ندارند.
در پی این اقدام دونالد ترامپ، تظاهرات گسترده‌ای در سرتاسر فلسطین اشغالی و برخی از کشورهای دیگر برگزار شد و مردم ایران نیز روز پس از اقامه نماز جمعه هفته گذشته خشم و انزجار خود از این اقدام آمریکا را اعلام کردند.
دریافت و تنظیم: افسانه گلباغی**انتشار: امید بهمنی
7348/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.