محمدحسین محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این میزان اعتبار، 67 میلیارد تومان مربوط به تصفیه خانه های در حال بهره برداری و 33 میلیارد تومان نیز مربوط به تصفیه خانه های در حال اجرا است.
وی با بیان اینکه پنج واحد تصفیه خانه آب تصفیه خانه های شماره یک و 2 سنندج، سقز، بانه و حسن آباد یاسوکند در مدار بهره برداری قرار دارند، افزود: در بخش فاضلاب نیز تصفیه خانه های سنندج، سقز، بانه، مریوان، سریش آباد و قروه در مدار بهره برداری قرار گرفته اند.
محمدی تاکید کرد: هم اکنون در بخش آب تنها تصفیه خانه دیواندره در دست اجراست و در بخش فاضلاب نیز پنج تصفیه خانه بیجار، کامیاران، دیواندره، دهگلان و حسن آباد یاسوکند در دست اجرا هستند ضمن اینکه در بخش فاضلاب 2 تصفیه خانه سقز و مریوان در مرحله انجام عملیات ارتقا قرار دارند.
وی یادآور شد: در بخش آب 23 میلیارد تومان برای تصفیه خانه آب شماره 2 سنندج و 20 میلیارد تومان برای اجرای طرح آبرسانی این تصفیه خانه اعتبار نیاز است همچنین برای تصفیه خانه آب دیواندره تاکنون 9 میلیارد تومان هزینه شده و برای اتمام آن 12 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.
محمدی اضافه کرد: برای تصفیه خانه در مدار حسن آباد یاسوکند هم پنج میلیارد تومان هزینه شده است و برای ارتقا و افزایش ظرفیت تصفیه خانه های فاضلاب در مدار 110 میلیارد تومان و برای تکمیل تصفیه خانه های در حال احداث 73 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان گفت: تصفیه خانه فاضلاب سنندج در سال 91 در مدار بهره برداری قرار گرفت و اکنون 100 هزار مترمکعب در شبانه روز عملیات تصفیه فاضلاب در آن انجام می شود.
وی نبود شبکه جمع آوری آب های سطحی در حوزه فاضلاب که متولی آن شهرداری است را یکی از مشکلات شرکت آبفای شهری کردستان دانست و افزود: این عامل سبب انتقال آب های سطحی به شبکه فاضلاب و اختلال در فصول پر باران می شود.
محمدی اضافه کرد: کاهش تراز آب های زیرزمینی و خشکسالی در چند سال اخیر نیز موجب شده تامین آب مطمئن و بلند مدت در این استان با چالش مواجه شود.
مدیرعامل شرکت آبفای کردستان گفت: با توجه به کوهستانی بودن استان، جهت انتقال، تصفیه و توزیع آب شرب نیاز به پمپاژ است در حالیکه افزایش تعرفه برق، موجب بروز مشکلات مالی برای این شرکت شده و هزینه پمپاژ آب را بالا برده است.
وی مشکلات اعتباری ناشی از عدم تخصیص کافی و به موقع که باعث تاخیر در اجرای پروژه ها می شود و همچنین عدم رعایت الگوی مصرف از سوی مشترکان را از دیگر چالش های شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، 100 درصد جمعیت شهری استان کردستان از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند هستند و تمام شهرهای این استان زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب شهری قرار دارند.
342 هزار انشعاب آب و 317 هزار انشعاب فاضلاب در شهرهای استان کردستان واگذار شده که در قالب مشترکان خانگی، اداری، تجاری و خدماتی مشترک خدمات این شرکت هستند.
خبرنگار: شیوا اردلان منش ** انتشار: مجید سلیمانی
7352/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.