دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان گفت: تشکل های غیر دولتی به عنوان نهادهایی توانمند در تحقق الگوی مشارکت اجتماعی در تعدیل نگرش مردم نسبت به معتادین و کارتون خواب‌ها نقش مهمی ایفا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سلیم کریمی شامگاه شنبه در سومین جلسه کارگروه کاهش آسیب‌های اجتماعی که در شورای شهر سنندج برگزار شد، با اشاره به تشکیل مراکز تحت پوشش کمیته درمان حمایت اجتماعی در کردستان، افزود: در سه سال اخیر وجود دو DIC در سنندج، مرکز اجباری، مرکز متکدیان و ۴ کمپ و نیز شیلتر بانوان و آقایان در راستای بهبود وضعیت و ساماندهی افراد درگیر آسیب های اجتماعی ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: آنچه حائز اهمیت است خروجی و اثر بخشی سیکل و دوره های نگه داری معیوبی است که عمدتا به اشتغال منتهی نمی‌شود، هرچند کردستان بیشترین آمار بیکاری و کم ترین سهم اشتغال را دارد اما افراد آسیب پذیری چون معتادین و کارتون خواب ها در بکارگیری مشاغل نسبت به افراد دیگر در اولویت خواهند بود.

کریمی تعیین سهمیه اشتغال برای افراد آسیب پذیر را مهم ارزیابی کرد و گفت: ورود و بروز خیرین در حوزه آسیب‌های اجتماعی و یاری رسانی انجمن‌های مردمی به عنوان نهادهایی توانمند، برای تعدیل نگرش و دیدگاه مردم نسبت به معتادین و کارتون خواب‌ها را دیگر نیاز و تکلیف مهم استان در کاهش معضلات اجتماع برشمرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان، همچنین اعتماد سازی و اطمینان بخشی به مردم جهت حمایت های آنان از افراد آسیب پذیر را از دیگر راهبرد های مهم در این زمینه بیان کرد که تحقق آن مستلزم فرهنگ سازی است.

کریمی عنوان کرد: وجود مراکزی موسوم به خانه امن و خانه سلامت در سنندج نیز برای نگه داری و مراقبت از زنان و دختران فراری و آسیب دیده به اطلاع رسانی ویژه از طریق صدا و سیما و نصب بیلبورد و بنر جهت رجوع و شناساندن این مراکز به آسیب دیدگان در دستور کار نهاد های متولی قرار بگیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.