به گزارش خبرنگار ایرنا سلیم کریمی شامگاه دوشنبه در دیدار اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و سازمان های مردم نهاد با نماینده ولی فقیه در کردستان، مسئله مواد مخدر را بزرگترین آسیب های اجتماعی جوامع در قرن حاضر عنوان کرد و گفت: اعتیاد علل بسیاری از آسیب ها و انحرافات اجتماعی محسوب می شود.
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که اعتیاد و مواد مخدر اولویت اصلی آسیب های اجتماعی است گفت: در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری هم اکنون اقدامات مطلوبی در زمینه مبارزه با مواد مخدر در کشور انجام شده است.
وی اظهار کرد: در چند سال اخیر رویکرد اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر رویکرد اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار گرفته است.
وی برگزاری 12 جلسه مواد مخدر به ریاست استاندار، برگزاری 121 جلسه شورای شهرستان ها، آموزش 70 هزار نفر در مدارس دانشگاه ها، مهدکودک ها، آموزش پنج هزار نفر در محل کار، آموزش 41 هزار و 760 نفر در محلات، شرکت 98 هزار نفر از جوانان در مسابقات ورزشی، آموزش هزار و 655 نفر در دوره های آموزش تخصصی، برگزاری برنامه های فرهنگی در هزار و 200 مدرسه را از اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر استان در سال گذشته عنوان کرد.
کریمی اظهار کرد: سال گذشته 2 هزار و 680 دقیقه برنامه رادیویی و 2 هزار و 350 برنامه تلویزیونی با موضوع پیشگیر ی از آسیب اجتماعی اعتیاد از برنامه های فرهنگی مبارزه با مواد مخدر بوده است.
وی با اشاره به اجرای طرح پیمان در سال جاری از سوی هلال احمر گفت: در این طرح هزار و 250 نفر از آحاد جامعه آموزش های لازم در زمینه پیشگیری از اعتیاد را فرا گرفتند.
وی اجرای طرح کاج در محل های کار و تولید با همکاری اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی با هدف پیشگیری و مبارزه با اعتیاد را از دیگر اقدامات ستاد بیان کرد.
وی اقدامات سازمان های بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) در زمینه حمایت های اجتماعی را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و افزود: سال گذشته استان کردستان در امر مبارزه با مواد مخدر جزء استان های برتر کشور شناخته شد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تعداد معتاد استان کردستان را 21 هزار نفر ذکر کرد و گفت: تعداد 500 معتاد متجاهر در استان وجود دارد.
کریمی افزود: در حوزه متادون 62 مرکز در استان فعالیت دارند و تعداد هشت هزار و 500 نفر تحت درمان متادون قرار دارند.
6 مرکز دولتی ویژه معتادان، 14 کمپ و 2 شلتر در استان کردستان دایر است.
7352/6108
**خبرنگار: شیوا اردلان منش/**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.