به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سلیم کریمی پیش‌ از ظهر امروز در نخستین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سال 96 که با حضور استاندار کردستان در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد اظهار داشت: اکثر معتادان بهبود یافته پس از یکسال لازم است به‌کارگیری شوند و اولویت 5 درصد اشتغال با معتادان بهبود یافته است.

وی با اشاره به مشکلات تبلیغات در خصوص درمان‌های غیرمجاز ماهواره‌ای و داروهای گیاهی گفت: در همین راستا کمیته درمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قراردادی در قالب یک‌هزار و 500 ساعت با صدا و سیما بسته است که برنامه‌ای را به امر تبلیغات درمان‌های استاندارد اختصاص دهد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان نظارت بر تمام عطاری‌های سطح استان را از اولویت‌های کمیته درمان این شورا در استان عنوان و تصریح کرد: امسال تقویت کمیته زنان و خانواده برنامه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است.

وی گفت: طبق تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید تا پایان برنامه ششم توسعه سالانه 5 درصد شیوع و بروز اعتیاد در کشور کم شود اگر آمار شیوع شناسی اعتیاد در سطح کشور عمومی شود ما وضعیت موجود را خواهیم دید و موجب می‌شود هر ساله 5 درصد از شیوع اعتیاد در استان کردستان هم کاهش پیدا کند.

کریمی با اشاره به اینکه در سال گذشته 192 جلسه تخصصی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان و 121 جلسه در سایر شهرستان‌های استان برگزار شده، افزود: در سال گذشته در مجموع 875 مصوبه در کمیته‌های مختلف این شورا وجود داشته و تصمیمات خوبی برای استان کردستان گرفته شد.

وی اظهار کرد: مبارزه با خرده‌فروشان و دستگیری عاملان خرده‌فروش، معتادین متهاجر، درمانی دارویی و غیردارویی، آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ایی و حمایت‌های مالی از مصوبات مستمر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هستند.

برگزاری همایش منطقه‌ای گفتمان‌سازی و اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در سنندج

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان از برگزاری همایش منطقه‌ای صیانت و گفتمان‌سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در هفته آینده به میزبانی استان کردستان خبر داد و گفت: این همایش با حضور 6 استان کشور از جمله «آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، زنجان و استان کردستان» در سنندج برگزار می‌شود و در هر استان 30 نفر هم به عنوان مهمان حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه مجری برگزاری این همایش منطقه‌ای سازمان‌های مردم نهاد در سطح استان‌هاست، گفت: این همایش 31 فروردین ماه جاری در 4 پنل تخصصی در دانشگاه کردستان برگزار می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان خاطرنشان کرد: نقش و جایگاه سازمان‌ها و مراکز غیردولتی در جذب مشارکت‌ها، اجتماعی شدن صیانت و کارآفرینی برای گروه‌های خاص، گفتمان‌سازی پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی، اجتماعی شدن درمان، کاهش آسیب و حمایت‌های اجتماعی از 4 پنل تخصصی این همایش است که ارائه می‌شود.

وی از سازمان‌های مردم نهاد به عنوان سفیران اطلاع‌رسانی 6 استان حاضر در همایش منطقه‌ای نام برد و گفت: همچنین در این همایش منطقه‌ای نمایشگاه جانبی فقط مختص استان کردستان با هدف معرفی توانمندی‌های استان در قالب 13 غرفه و شامل تولیدات معتادین بهبود یافته، زنان سرپرست خانوار و کارآفرین برپا خواهد شد.

مراکز نگهداری معتادین به گرمخانه تبدیل شوند

کریمی از استاندار کردستان و فرماندار سنندج خواست که مراکز نگهداری معتادین در سنندج به گرمخانه تبدیل شوند تا شب‌ها معتادین در این گرمخانه اسکان داده شوند چرا که گرمخانه‌ها وضعیت معتادین را معمولا بهبود می‌بخشد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه در حال حاضر مراکز غیرمجاز درمانی اعتیاد در مراکز نگهداری معتادین استان کردستان وجود ندارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 615194
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.