سردار غلامعباس غلامزاده روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: در این مدت یک هزار و 767 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شده است .
وی گفت: امسال با اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده در استان بیش از 284 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 18 درصد افزایش داشته است.
وی از افزایش 8 درصدی انهدام باندهای مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال قبل در حوزه مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون پاکسازی نقاط آلوده در استان رشد 193درصدی داشته است.
سردار غلامزاده از افزایش 18 درصدی معرفی رانندگان برای تست اعتیاد در این مدت خبر داد و گفت: دستگیری خرده فروشان در این مدت رشد 26 درصدی داشته است.
فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در راستای حمل مواد مخدر 46 دستگاه خودرو طی همین مدت توقیف شده است.
بگفته وی 9 درصد دستگیر شدگان بیسواد، 40 درصد مقطع راهنمایی، 40 درصد دیپلم، 4 درصد دیپلم و 6 درصد در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند.
وی با اشاره به اینکه 96 درصد دستگیر شدگان بومی استان هستند، گفت: 98 درصد دستگیر شدگان مرد و 2 درصد زن هستند.
سردار غلامزاده افزود:در اسفندماه سال جاری نیز به منظور پاکسازی نقاط آلوده استان 52 مورد پاکسازی اجرا شده که در این راستا 16 کیلوگرم مواد مخدر کشف و 150 خرده فروش دستیگر شدند که از این تعداد 131 نفر مرد و 19 نفر زن بودند.
وی به اجرای طرح نوروزی پاکسازی نقاط آلوده و شناسایی معتادان متهاجر و کارتن خواب به عنوان یکی از برنامه های نیروی انتظامی اشاره کرد.
مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری نیز از اجرای طرح امید برای حمایت از معتادان بهبود یافته در استان و همچنین هدایت معتادان برای ترک اعتیاد در مناطق مختلف بخصوص مناطق پر خطر اشاره کرد و گفت: این طرح در قالب طرح مهاجر از ابتدای سال جاری آغاز شده که در این طرح شرکت کنندگان 160 ساعت دوره آموزشی را فرا می گیرند.
سعید پورکاوه افزود: در این طرح مددجویان کمپ ها، زندان ها و مراکز اقامتی به منظور پیشگیری از لغزش و بازگشت مجدد بهبود یافتگان و افزایش سلامت و امنیت اخلاقی بهبود یافتگان اجرا می شود.
وی گفت: توانمندسازی و تقویت روابط بین فردی و گروهی، افزایش تعامل و همکاری اجتماعی، دستیابی به قدرت حل مساله، مثبت نگری، خودباوری و اعتماد به نفس در بین معتادان و بهبود یافتگان از مهمترین اهداف برگزاری این طرح است.
معاون پیشگیری سازمان بهزیستی چهارمحال وبختیاری نیز گفت: هم اکنون 16 مرکز اقامتی درمان معتادان و 6 مرکز درمانی غیر دولتی با مجوز بهزیستی در استان فعال است.
شهرام مقدس افزود: امسال در مراکز اقامتی ترک اعتیاد زیرپوشش بهزیستی (کمپ ترک اعتیاد) 5 هزار و 400 نفر پذیرش شدند که میانگین پذیرش هر مرکز اقامتی 30 تا 35 نفر در ماه است.
به گفته وی، در مراکز دولتی و همچنین مراکز متادون درمانی زیر پوشش بهزیستی نیز 910 نفر مراجعه کردند.
وی مهمترین مشکلات بخش درمانی مراکز اقامتی استان را غیر استاندارد بودن ساختمان مراکز و یا قرار داشتن این مراکز در حاشیه شهرها عنوان کرد و گفت: این امر نارضایتی اجتماعی مردم را بدنبال دارد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نیز گفت: در 28 مرکز درمان با متادون زیر پوشش این دانشگاه در سال جاری هفت هزار نفر پذیرش شدند.
سیده فاطمه حسینی افزود: امسال سامانه ثبت نام دریافت کنندگان متادون در استان راه اندازی شده و از ابتدای سال آینده افراد ثبت نام شده براساس سهیمه ماهانه متادون دریافت می کنند.
خبرنگار: سمیه پناهنده** انشتار دهنده:جهانبخش صفری دهکردی
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.