به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن مرادنیا روز پنجشنبه در هشتمین جلسه کمیسیون برنامه ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: در زمینه آماده سازی زیرساخت ها برای تجمیع بازارچه های مرزی هیچگونه محدودیتی برای هزینه کرد در استان وجود ندارد مشروط به اینکه دستگاه های مرتبط نیز سریعا ورود پیدا کنند.
وی در ادامه به مساله قاچاق به عنوان یکی از معضلات اساسی در استان و کشور اشاره کرد و افزود: ورود مشروبات الکلی، مواد مخدر و کالاهایی که با سلامت مردم سر و کار دارند بیشترین ضربه را به مملکت می زنند.
استاندار کردستان تاکید کرد: باید تمامی تلاش خود را بر روی مقابله با کالاهای قاچاق سلامت محور که به سلامت جامعه ضربه می زنند گذاشته و با آن برخورد کنیم.
مرادنیا صدا و سیما را یکی از نهادهای تاثیرگذار در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز معرفی کرد و یادآور شد: رسانه ها از جمله رسانه ملی باید از افراد نخبه، چهره های ملی و استانی و اساتید دانشگاهی برای آگاهی دادن به مردم در زمینه عواقب استفاده از کالاهای قاچاق بویژه کالاهای سلامت محور استفاده کند.
به گفته وی، کالاها و مواد آرایشی در سطح جامعه جمع نمی شود لذا باید حداقل راهکار درست استفاده کردن از این لوازم در میان مردم فرهنگ سازی شود و در این راستا رسانه ها بویژه صدا و سیما تاثیرگذار است.
کردستان از استان های مرزی کشور 227 کیلومتر با شمال عراق مرز مشترک دارد و سه بازارچه و یک مرزی رسمی در امتداد مرزهای این استان ایجاد شده است.
خبرنگار: افسانه گلباغی ** انتشار: مجید سلیمانی
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.