معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: یکی از راه حل‌های گسترش و تولید شغل و خلق ثروت و نیز روند افزایش درآمد سرانه استان، توانمندسازی تشکل و تعاونی‌ها و ورود به حلقه هایی چون صنایع تبدیلی و نهایتا تسری بخشی به بازارهای داخلی و خارجی است.

به گزارش ایلنا، علی اکبر مهرفرد روز سه‌شنبه در مراسم تکریم و معارفه‌رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان در سنندج با اشاره به اینکه تامین نیازهای غذایی نیاز به بهره‌وری از منابع آب و خاک دارد، افزود: در دنیا مصرف غذا در حال توسعه و نیاز به مواد غذایی رو به گسترش است.

وی با اشاره به اینکه اساس کشاورزی ایران بر بهره وری استوار است، اظهار داشت: با ۱۰ درصد مصرف آب در بخش گلخانه می‌توان تولید داشت و با کشت نشایی هم ۳۰ تا ۴۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی می‌شود.

مهر فرد عنوان کرد: از آنجا که متوسط بارندگی کردستان ۵۰۰ میلیمتر است پس بسیاری از محصولات را می‌توان به طور دیم قابل کشت هستند.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع وزارت جهاد کشاورزی گفت، یکی از راه حل های گسترش و تولید شغل و خلق ثروت و نیز روند افزایش درامد سرانه استان، توانمند سازی تشکل و تعاونی ها و ورود به حلقه هایی چون صنایع تبدیلی و نهایتا تسری بخشی به بازارهای داخلی و خارجی است.

مهرفرد خاطر نشان کرد: بایستی کشاورزان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی پس از تشکیل تشکل‌ها وارد حلقه‌های بعد از تولید نظیر فرآوری، بسته بندی، ذخیره سازی و بازار شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.