حمید پویا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این در حالی است که اجرای عملیات این سد در ابتدای فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم تنها 15 درصد پیشرفت فیزیکی داشت.
وی با اشاره به اینکه عملیات ساخت این سد که از سال 89 آغاز شده است،اظهار کرد: سد نهب از نوع خاکی با هسته رسی و با ارتفاع متوسط 48.5متر از پی و حجم مخزن 120میلیون متر مکعب و طول تاج 2 هزار و 156متر بزرگترین سد استان و از جمله معدود سدهای کشور با طول تاج طولانی به شمار می رود.
پویا خاطر نشان کرد: این سد با هدف ذخیره سازی و تنظیم آب برای اراضی کشاورزی به میزان 37هزار هکتار، تغذیه مصنوعی دشت قزوین،مدیریت منابع آب، بالا بردن بهره وری کشاورزی، جلوگیری از جریانات نابهنگام و سیلابی رودخانه خر رود و کاهش برداشت از منابع آب زیر زمینی در حال احداث است.
وی اضافه کرد: پیش بینی می شود با احداث این سد و شبکه آبیاری آن برای 800نفر در سال اشتغال مستقیم و برای یک هزار و 200 نفر نیز در سال اشتغال غیر مستقیم ایجاد شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین در ادامه از احداث کانال اصلی شبکه آبیاری سد نهب خبر داد و گفت: هدف از اجرای این پروژه انتقال آب ذخیره شده در مخزن سد نهب جهت بهبود اراضی کشاورزی به میزان هشت هزارو 300هکتار در ناحیه یک پایاب می باشد.
سد مخزنی نهب در فاصله 55 کیلومتری شهر قزوین و در فاصله 35 کیلومتری شهر تاکستان در حال احداث است.
7390*3013
خبرنگار: گیتی سیمیاری**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.