به گزارش ایرنا استاندار قزوین روز شنبه در آیین شکرانه تولید محصولات زراعی استان که در سالن سازمان جهادکشاورزی استان برگزار شد افزود: کشت صیفی جات پرآب بر از فضای باز به بسته منتقل می شود.
استاندار قزوین در ادامه گفت: اجرای یک هزار هکتار گلخانه در نودهک تاکستان را در دستور کار قرار داده ایم و به زودی قطعه بندی و واگذاری آن به کشاورزان را آغاز می‌کنیم.
وی خاطرنشان کرد: کشاورزان استان به تدریج باید کشت خود را به سمت گلخانه ها سوق دهند.
استاندار قزوین افزود: هر هکتار گلخانه 10 شغل پایدار را برای استان به دنبال دارد و باعث ایجاد تحول در کشاورزی و افزایش تولید محصولات خواهد شد.
همتی با تاکید بر توجه به کشاورزی علمی،ادامه داد: باید ارتباط میان شرکت‌های دانش‌بنیان و مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی با کشاورزان تقویت شود تا در زمینه تولید و نهال های مقاوم تر به کم آبی و بهره وری بیشتر به شکل جدی تر اقدام گردد.
وی ادامه داد: داربستی کردن باغ های انگور و تاسیس صندوق توسعه کشمش از دیگر اقدام های استان برای کمک به بخش پایه ای،استراتژیک و حساس کشاورزی استان بوده که امیدواریم با این اقدام برای تامین نیازهای استان و کشور قدم مثبتی برداشته باشیم.
وی همچنین گفت: در سال جاری تلاش می کنیم 50 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان را به روش های آبیاری مدرن تجهیز کنیم در غیر این صورت باید منتظر فرونشست خاک، خشک شدن اراضی و از بین رفتن کشاورزی خود باشیم.
وی در پایان گفت: در سال گذشته موفق شدیم 25 هزار هکتار آبیاری مدرن در اراضی استان به مرحله اجرا درآوریم که در 30 سال گذشته بی سابقه بوده است و امیدواریم با همین رویه نیز به کار خود در این خصوص ادامه دهیم.
در پایان این مراسم از کشاورزان نمونه استان قزوین با اهدای لوح تقدیر شد.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.