به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان، محمدحسین محمدی با اشاره به اینکه در آستانه فصل زمستان قرار داریم و پیش بینی می شود دمای هوا امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش بیشتری یابد، افزود: احتمال یخ زدگی کنتور و انشعاب های آب وجود دارد.
به گفه وی، ضرورت دارد شهروندان به منظور جلوگیری از یخ زدگی کنتور و لوله های آب واحدهای مسکونی و تجاری خود اقدام های پیشگیرانه را انجام دهند.
وی تاکید کرد: شهروندان باید لوله های متصل به کنتور، تمام لوله های رو کار اعم از فلزی و غیر فلزی که در معرض هوای آزاد و سرما قرار دارند را با عایق مناسب بپوشانند.
محمدی پوشش کنتور آب با استفاده از پوشال، پشم شیشه، خاک اره، پارچه، گونی و یا سایر پوشش های مناسب بهترین روش برای جلوگیری یخ زدگی کنتور اعلام کرد.
وی با اشاره به اینکه ریختن آب داغ روی کنتور و لوله های آب سبب ترکیدگی لوله ها می شود، یادآور شد: بهتر است شهروندان به جای این کار از کیسه آب داغ، سشوار و حرارت مستقیم استفاده کنند.
به گفته محمدی، جلوگیری از ورود و تجمع آب در داخل حوضچه کنتور و نصب دریچه کنتور روی حوضچه فاقد دریچه از دیگر مواردی است که در این فصل باید انجام شود.
دریافت: شیوا اردلان منش ** انتشار: مجید سلیمانی
7352/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.