محمدرضا نازک کار روزجمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به کاهش دمای هوا بویژه در محورهای کوهستانی استان و در پیش بودن فصل زمستان رانندگان بایستی وسایل ایمنی همچون رنجیرچرخ و وسایل گرمایشی از قبیل پتو ، لباس گرم و غذای آماده همراه خود داشته باشند.
وی اضافه کرد: رانندگان همچنین بایستی از سلامت و ایمن بودن خودروهای خود قبل از حرکت اطمینان حاصل کنند و به مواردی ازجمله همراه داشتن ضد یخ و سلامت باطری بیشتر دقت کنند.
وی یادآورشد: از زمان آغاز ورود سرما به استان طی دو روز اخیر ، برف را با ارتفاع بین پنج تا 10 سانتیمتر در محورهای کوهستانی اسالم- خلخال و محور پونل- هرو آباد داشتیم .
نازک کار ادامه داد: باوجود باران های شدید در برخی ساعات طی این چند روز تمامی راه های استان باز بوده و در حال حاضر نیز باز است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 482 راهدار در قالب 41 اکیپ راهداری به همراه274 دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین و 30 دستگاه خودروی سبک در راهدار خانه ها برای برطرف کردن مشکلات احتمالی در راههای استان مستقر هستند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان یادآورشد: 16 راهدار خانه ثابت و 9 راهدار خانه سیار در گیلان فعال است.
در حال حاضر گیلان دارای حدود 10 هزار و 938 کیلومتر راه شامل حدود 60 کیلومتر آزادراه ، قریب 420 کیلومتر بزرگراه ، 323 کیلومتر راه اصلی و نزدیک به یکهزار و 70 کیلومتر راه فرعی و حدود 9 هزار و 67 کیلومتر راه روستایی است .
خبرنگار: مریم سلیمانی** انتشار دهنده:بابایی
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.