رئیس‌شورای شهر سنندج گفت: درآمد محدود و ناپایدار شهرداری شرایط را برای اعمال تغییر دشوار کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلال شریعتی شامگاه دوشنبه در آیین تکریم و معارفه شهردار سنندج که در مجتمع فرهنگی هنری فجر این شهرستان برگزار شد، افزود: شهرداری سنندج بواسطه قوانین قدیمی و ناکار آمد دچار مشکلات گسترده‌ای شده که بایستی با بروز شدن و تحولات جدید در قانون مانع از بروز برخی مسائل شویم.

وی اظهار داشت: منابع مالی محدود شهرداری سنندج، تامین و پرداخت ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان را برای ۲ هزار و ۳۰۰ نیروی این سازمان دچار مشکل و گرفتاری کرده است.

شریعتی با بیان اینکه حدود ۷۵ درصد درآمد این مرکز از عوارض شهرداری تامین می‌شود، گفت: درآمد محدود و ناپایدار شرایط رکود را بر شهرداری حاکم کرده به طوریکه طبق بررسی‌ها میانگین سرانه خدمات شهرداری سنندج به مردم نسبت به شهرهای دیگر به یک سوم می رسد و این مایوس کننده است.

رئیس شورای شهر سنندج، وضعیت زیرساخت ها را مناسب ندانست و ابراز داشت: این مهم و ساختار نامناسب شهرداری که بایستی چارچوب و بنیه محکم و استواری را داشته باشد نیز دچار اشکال است و منشاء بروز چنین شرایطی به درآمد محدود شهرداری بر می گردد.

شریعتی عنوان کرد: خلاء و نبود قوانین جامع زمینه را برای بهره مندی سودجویان فراهم کرده است بنابراین بایستی با پر کردن شکاف و فاصله ها از بروز شرایط و وضعیتی چون سیمای آشفته شهر نظیر دست فروشی و حاشیه نشینی و نیز زیر سوال بردن مدیریت شهرداری جلوگیری کنیم.

وی، بیکاری را علت اصلی نابسامانی سیمای شهر تلقی کرد و گفت: حل مشکلات به تنهایی از شهرداری خارج است و بایستی مسئولان سایر دستگاه های اجرایی در مرتفع کردن مشکلات یاری رسان باشند.

شریعتی خاطرنشان کرد: هم اینک شهرداری بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به ادارات بدهی دارد اما با پتانسیل‌های موجود و مدیریت مطلوب می تواند این وضعیت را سامان بخشد.

وی مطالبات ۷۰ میلیارد تومانی شهرداری را هم از دستگاه های اجرایی مورد توجه قرار داد و گفت: شهرداری از طریق مبادی قانونی برای سامان بخشیدن به شرایط فعلی، نسبت به طلب خود اقدام می‌کند.

رئیس شورای شهر سنندج در بخش دیگری از صحبت‌های خود به برنامه و رویکرد شورای شهر نیز گریزی زد و اظهار داشت: تهیه و تدوین سند توسعه شهری، اصلاح ساختار شهرداری، شفاف‌سازی، ساماندهی‌صنوف خدمات‌رسان و ایحاد شور و نشاط اجتماعی و همچنین‌توسعه فضای‌سبز و نیز بهسازی و نوسازی بافت‌فرسوده نواحی منفصل شهری را در دستور کار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.