به گزارش ایرنا، محمدرضا مروارید عصر سه شنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان اظهار کرد: با توجه به ابلاغ قانون 1.5 میلیارد دلاری و تخصیص اعتبار به بانک های کشاورزی، صندوق کارآفرینی امید و پست بانک، ایلام از جمله استان هایی است که بدلیل مرزی بودن، نرخ بالای بیکاری و محرومیت سهم قابل توجهی از این اعتبارات برای رفع مشکل بیکاری واشتغالزایی دارد.
وی افزود: بانک ها با پرداخت تسهیلات به بخش خصوصی می توانند زمینه را برای حضور سرمایه گذاران و افزایش رشد اقتصادی فراهم کنند. در مناطق کمتر برخوردار برای رسیدن به سطح میانگین کشوری باید تسهیلات بیشتر و با شرایط بهتری به سرمایه گذاران ارائه شود.
استاندار ایلام با تاکید بر فراهم کردن بسترهای لازم برای ایجاد اشتغال یادآور شد: سرمایه گذاری در این بخش منجر به کاهش مشکلات در سایر بخش ها و رونق و رشد اقتصای می شود لذا باید همه مسئولان در این راستا به وظایف خود عمل کنند.
مروارید با اشاره به اجرا شدن طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی گفت: این طرح علاوه بر دانش آموختگان دانشگاهی، کارفرمایان و واحدهای متقاضی جذب کارورز نیز مخاطبان اجرای این طرح هستند و باعث انتقال دانش از دانش آموختگان به واحدهای پذیرنده نیز می شود.
وی افزود: پس از گزارش ‌گیری از اطلاعات ثبت شده در سامانه باید بر اساس یکسری شاخص‌ ها، افراد حائز شرایط با در نظر گرفتن اولویت ‌ها شناسایی و به میزان ظرفیت بنگاه‌ها و با در نظر گرفتن رشته تحصیلی فرد متقاضی از طریق وزارت کار به بنگاه اقتصادی مربوطه معرفی شوند.
سرپرست اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ایلام نیز در این نشست گفت: 12 هزار و 282 نفر تا پایان امسال در بخش خصوصی و دولتی شاغل می شوند که از این تعداد 11 هزار و 374 نفر در بخش دولتی و 935 نفر نیز در بخش خصوصی است.
شکراله شیرخانی اظهار کرد: سهم شاغلان در استان ایلام به تفکیک بخش های اقتصادی در بخش خدمات 48 درصد، صنعت 27 درصد و در بخش کشاورزی 24 درصد است.
وی افزود: از جمعیت 580 هزار نفری استان ایلام 146 هزار نفر شاغل، 19 هزار نفر بیکار و 74 درصد نیز حقوق بگیر هستند.
شیرخانی با بیان اینکه گزارش اشتغال ثبت شده در سامانه رصد امسال 794 مورد است، گفت: تعهد اشتغال بین دستگاه های اجرایی بر حسب تعامل با اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی صورت گرفته و دستگاه ها متعهد به اجرای آن هستند.
شیرخانی ادامه داد: تعهد اشتغال تعدادی از دستگاه های اجرایی استان همچون میراث فرهنگی 481 نفر، در بخش صنعت معدن و تجارت 339 نفر، در بخش کشاورزی سه هزار و 985 نفر، دانشگاه علوم پزشکی 715 نفر، راهداری 109 نفر، کمیته امداد امام خمینی (ره) یک هزار و 500 نفر، بهزیستی 765 نفر، شرکت برق 69 نفر، صندوق کارآفرینی امید یک هزار و 300 نفر، شرکت گاز 100 نفر، بنیاد شهید و امور ابثارگران 120 نفر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز 300 نفر پیش بینی شده است.
وی آمار ثبت نام واحدهای پذیرنده به تفکیک دستگاه اجرایی را 152 واحد و آمار کارورزان ثبت نام شده در سامانه کارورزی به تفکیک مدرک تحصیلی را 12 هزار و 735 نفر اعلام کرد.
سرپرست اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: برخی از فعالیت های انجام شده در طرح تکاپو نیز شامل انجام مطالعه دینامیک اشتغال استان توسط کارگزار توسعه اشتغال، مشخص شدن رسته های منتخب و انتخاب رسته گردشگری در اولویت اول، ارائه گزارش اولیه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان و تصویب نتایج مطالعه دینامیک اشتغال استان در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان است.
شیرخانی لیست طرح های متقاضی دریافت تسهیلات را طرح توسعه واحد تولیدی پوشاک، مجتمع گردشگری و خدمات رفاهی بین راهی، ایجاد میدان میوه و تره بار، مجتمع تفریحی شاپرک، هتل آپارتمان و خرید آمبولانس اعلام کرد.
خبرنگار: لیلی خاکی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.