استادعلوم ارتباطات اجتماعی با اشاره به اینکه پدیده دستفروشی به یکی از معضلات اجتماعی در کلان شهر کرج تبدیل شده گفت: بیکاری، رکود اقتصادی و فقر، از عوامل رشد پدیده دستفروشی هستند و متاسفانه تاکنون با این پدیده از دریچه تهدید نگریسته شده است.

دکتر محمد رضا انواری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با بیان این مطلب افزود:‌ دستفروشی جرم نیست و این پدیده سن و سال مشخصی ندارد و از 7 تا 70 سال درگیر این موضوع هستند .

وی با تاکید بر اینکه پدیده دستفروشی باید ریشه‌یابی شود و اینکه چرا این پدیده در کرج تا این میزان مشهود شده است، خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های حل این معضل، ایجاد روز بازارها برای ساماندهی دست فروشان است.

دکتر انواری تصریح کرد : آمار استاندارد واحدهای صنفی در دنیا برای هر 300 خانوار یک واحد صنفی است اما در کشور ما 30 خانوار یعنی حدود ده برابر بیشتر است، گفت: دستفروشی یک فرصت است که در دنیا از آن به صورت بهینه استفاده شده است اما در کشور ما فقط جنبه‌های منفی آن دیده شده و باید امکانات موجود در اختیار دست فروشانی قرار گیرد که از روی ناچاری و با توجه به وضعیت بد معیشتی اقدام به فروش اجناس در کنار خیابان می کنند.

وی بر مقابله با سوءاستفاده کنندگان از پدیده دستفروشی تاکید کرد و گفت: معضل دستفروشی در برخی مناطق کرج در حالت بحرانی قرار دارد و اتاق اصناف در کنار شهرداری و سایر دستگاه های اجرایی اقدام به ساماندهی پدیده دستفروشی در شهر کرج کنند.

دکترانواری تاکید کرد:‌ مدیریت شهری در برخورد با پدیده دستفروشی نگاه اجتماعی ندارد بلکه نگاه، قهری دارد و باید این نوع نگاه عوض شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.